شهر خبر

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع اوکراین

نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع اوکراین

وزرای خارجه اتحادیه اروپا برای بررسی اوضاع جنگ در اوکراین و دیگر مسائل امروز، نشستی دو روزه در شهر پراگِ جمهوری چک برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه اتحادیه اروپا، امروز برای بررسی اوضاع اوکراین، پیامدهای جهانی آن و گسترش روابط با آفریقا، نشستی غیررسمی و دو روزه در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک، برگزار می‌کنند.

برخی از مقامات اروپایی پیشنهاد داده‌اند وزرای خارجه اتحادیه اروپا باید درخواست چند کشور برای ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان روسیه و ورود آنها به کشورهای اروپایی را بررسی کنند.

روابط بین اتحادیه اروپا و آفریقا از دیگر موضوعات مهم نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپاست. در این نشست، وزرا، دیدگاه‌های خود را درباره آینده مأموریت آموزش نظامی اروپا در کشور مالی و همچنین شرایط کمک‌های فوری و بلندمدت به کشورهای آفریقایی و تقویت روابط با این قاره بیان خواهند کرد.

پس از این نشست دو ورزه، وزرای خارجه اتحادیه اروپا بلافاصله از ۳۱ آگوست تا ۲ سپتامبر(۹ تا ۱۱ شهریور)، بیست‌وشمین نشست «فورم ۲۰۰۰» برگزار خواهند کرد. این نشست سه روزه نیز به بررسی نحوه کمک بیشتر به اوکراین اختصاص دارد.

با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، آمریکا و کشورهای اروپایی به منظور توقف پیشروی ارتش روسیه و حمایت از اوکراین، ضمن ارسال تسلیحات نظامی به ارتش اوکراین، تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه مسکو اعمال کردند و همچنان نیز ادامه دارد.