شهر خبر

سجادی: مدارک استقلال و پرسپولیس برای رفع تعلیق در دی ارسال می‌شود/ در هفت ماه رکورد ۹ سال قبل را زدیم

سجادی: مدارک استقلال و پرسپولیس برای رفع تعلیق در دی ارسال می‌شود/ در هفت ماه رکورد ۹ سال قبل را زدیم

وزیر ورزش و جوانان در برنامه صبح و ورزش رادیو ورزش گفت: از دی ماه مدارکی که استقلال و پرسپولیس تهیه می‌کنند را می‌توانیم ارسال کنیم و می‌توانیم امیدوار باشیم که تعلیق برطرف شود.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در آخرین روز از هفته دولت مهمان برنامه "صبح و ورزش" رادیو ورزش بود.

وی در خصوص کارها و فعالیت‌های جدیدی که در حوزه ورزش در بخش‌های گوناگون انجام شده است، اظهار کرد: من ۳ شهریور سال گذشته حکم‌ خود را از حجت الاسلام رئیسی گرفتم. در یک سالی که پشت سر گذاشتیم در هفته‌های اول مطالعه می‌کردیم که چه وضعیتی را تحویل گرفتیم و شاخص‌ها چه بودند. گزارش مطلوبی را نمی‌توانم در این خصوص بدهم چون قرار است خبرهای خوبی را در هفته دولت به مردم بدهیم. وضعیت موجود را می‌دانستیم، اما در عمل با اطلاعات ما کمی متفاوت بود.

سجادی افزود: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در وزارت ورزش انجام شد، اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی بود. شرایطی داریم که اگر کسانی مشارکت کنند و تا ۵۰ درصد سرمایه را بیاورند، می‌توانیم آن را کد دار کنیم و از دولت کمک بگیریم. حدود ۸۰۰ پروژه را توانستیم به اتمام برسانیم. در هفت ماه، رکوردی زدیم که از ۹ سال قبل بیشتر بود.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: برنامه‌ریزی مهمی که برای همین تابستان قرار دادیم، ساماندهی سواحل و نجات غریق است. اولین‌ بار ۲۰۰ میلیارد تومان به دستور شخص آقای رئیسی و هیات دولت تصویب شد. اواخر سال خبری رسید که سواحل برای مردم چه در جنوب و چه در شمال کشور آزادسازی شد. به تبع آن وقتی مراجعه افزایش پیدا کرد، احتمال افزایش خطر بیشتر شد و ۲۰۰ میلیارد از محل بودجه بحران با هماهنگی وزارت کشور و آقای عباسی که وزیر سابق و معاون وزارت کشور بودند، با همکاری ایشان طرح ما در آنجا مصوب شد و شرایط نجات غریق ما بسیار استاندارد و به روز شده است. این البته ادامه دارد و در طول سال نیاز داریم از سواحل مراقبت کنیم.

وی درباره یکی از مهمترین اتفاق‌های مورد اقبال مردم یعنی واگذاری سهام سرخابی‌ها گفت: نماد استقلال باز شد. یک کار مفاصاحساب از پرسپولیس مانده که آقای قربان زاده در بخش خصوصی، از وزیر اقتصاد، آقای رئیسی و معاون حقوقی به صورت شبانه‌روزی روی آن کار کردند. همه می‌گفتند نمی‌شود اما شد. قرار است تا ۵۱ درصد در این مرحله واگذار شود. برای پرسپولیس به زودی این اتفاق می‌افتد.

سجادی در خصوص مشکل حضور این دو باشگاه در آسیا تصریح کرد: یکی از اشکالات همین قضایا بود. مالکیت دو تیم مشترک و بحث بدهی و مالیات بود. بحث مالیات برای محافل بین‌المللی مهم است. مالیات‌هایشان تعیین تکلیف شده که چطور پرداخت کنند. اسناد ای اف سی قابل قبول است. متاسفانه بعد از محرومیت، رکن استانداردسازی، الان تعلیق است. قرار است تلاش شود از دی ماه این تعلیق رفع شود. از دی ماه این مدارکی که این دو باشگاه تهیه می‌کنند را می‌توانیم ارسال کنیم و می‌توانیم امیدوار باشیم که تعلیق برطرف شود.

انتهای پیام/