شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#انتخابات#فدراسیون فوتبال#فیفا

دبیرکل فدراسیون فوتبال:

مجبور به لغو شدیم/مساله اصلی کدهای اخلاقی فیفا بود که رعایت نشد

مجبور به لغو شدیم/مساله اصلی کدهای اخلاقی فیفا بود که رعایت نشد

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره لغو انتخابات این نهاد حقوقی گفت: کمیته بدوی به نامه های بسیار زیادی که به دستمان رسیده بود توجهی نمی کرد و مساله اصلی در این راستا کدهای اخلاقی فیفا بود

به گزارش خبرنگار مهر، حسن کامرانی فر درباره شوک بزرگی که با لغو شبانه و ناگهانی انتخابات فدراسیون فوتبال اعلام کرد، گفت: نامه‌های زیادی به فدراسیون فوتبال آمده بود که دقیقاً به کدهای اخلاقی فیفا اشاره کرده بود و این نامه‌ها به هیچ عنوان تحت توجه قرار نمی‌گرفت.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ادامه داد: آخرین نامه‌ای که ساعت یک بعد از ظهر روز دوشنبه در اختیارمان قرار گرفت را به کمیته بدوی انتخابات دادیم و تا ساعت ۱۰ شب در فدراسیون فوتبال منظر بودیم که جواب نامه را ارسال کنند و به ما دهند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال افزود: آنها بدون پاسخ این نامه را تا ۱۰ شب بی پاسخ گذاشتند و فدراسیون را ترک کردند.

وی ادامه داد: بند یک اساسنامه هم صراحتاً اعلام کرده است مقررات جمهوری اسلامی ایران باید رعایت شود و تجربه تلخی در موارد قبلی داشتیم.

کامرانی فر تصریح کرد: کدهای اخلاقی فیفا هم رعایت نشده است. به این نتیجه رسیدیم و بر این باور هستیم انتخابات با توجه به اینکه کمیته بدوی انتخابات می‌بایست طبق اساسنامه رفتار می‌کرد. نامه‌های زیادی به آنها رسیده بود و اساسنامه هم صراحتاً اعلام کرده بود باید این موضوعات را رعایت می‌کردند ولی عدم قبول مسئولیت در این باره باعث شد برگزاری انتخابات را لغو کردیم. در اولین فرصت جلسه مجمع را برگزار می‌کنیم.

کامرانی فر تاکید کرد: بزرگترین مهم‌ترین مساله مربوط به کدهای اخلاقی فیفا و قوانین و مقررات کشور بود. نامه‌های زیادی به فدراسیون رسیده بود که برای صیانت از فوتبال به این نتیجه رسیدیم مجمع انتخاباتی را لغو کردیم. من به عنوان دبیرکل فدراسیون باید این تصمیم را پی گرفتیم. مطمئن هستیم این تصمیم به نفع فدراسیون فوتبال خواهد بود.

کامرانی فر درباره خطر تعلیق فدراسیون فوتبال گفت: مطمئن باشید هیچ اتفاقی برای فوتبال ایران نخواهد افتاد. در اولین فرصت با ارائه مدارک و مستندات درباره تصمیم امشب صحبت می‌کنیم.