شهر خبر

قایدی بهترین خرید استقلال محسوب می‌شود/ انتظاراتم از ساپینتو زیاد است

قایدی بهترین خرید استقلال محسوب می‌شود/ انتظاراتم از ساپینتو زیاد است

پیشکسوت باشگاه استقلال تهران نظرات خود را درباره شرایط آبی‌پوشان در فصل جدید بیان کرد.

منصور رشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره بازی‌های انجام شده در سه هفته لیگ اظهار داشت: در چند بازی انجام شده به ندرت هماهنگی دیده‌ام. تیم‌های پایین جدولی هم دست به جوانگرایی زده‌اند و جوان‌ها هم طبیعتا قدرت جوانی چون دوندگی و جنگندگی دارند. در نتیجه نمایش بهتری می‌توانند داشته باشند.

وی در خصوص شرایط استقلال گفت: در مصاحبه‌های مربوط به بازی قبلی استقلال گفتم دیدار استقلال مقابل مس سخت‌ترین بازی استقلال خواهد بود زیرا مسی‌ها به تازگی از لیگ دسته اول آمده اند و از نیروی جوانی بهره می‌برند. مس بازیکن سرشناسی نداشت و تیم بسیار یکدستی داشت. دیدید که ۹۰ دقیقه هم جنگیدند. مهاجری از لحاظ فنی مربی بسیار خوبی است و روی جوان‌ها کار کرده‌ است. تیم او خوب بازی می‌کند و از دوندگی زیادی برخوردار است. در مجموع حس می‌کنم استقلال بازی سختی خواهد داشت.

رشیدی درباره پیشرفت آبی‌ها در سه بازی انجام شده افزود: در این ۳ هفته از لحاظ مهره چینی و کیفیت فنی متاسفانه پیشرفت زیادی ندیده‌ام. در بازی اول مقابل سپاهان اصلا بازیکنان هماهنگ نبودند و یکدیگر را در زمین پیدا نمی‌کردند. خط دفاع و هافبک‌‌مان هم به شدت پراشتباه بودند. خط هافبک اصلا کناره‌ها را تغذیه نمی‌کردند و به طور کلی آن‌قدر خوب نبودند.

پیشکسوت استقلال درباره قدرت هجومی تیم گفت: قطعا خط حمله یک نقطه قوت برای استقلال است اما به شرطی که خط هافبک برای آن‌ها بازی‌سازی کند. استقلال در خط حمله مهره‌های باکیفیتی دارد اما وقتی برای مهاجمان فرصت ساخته نشود این مساله توی ذوق می‌زند. پیشتر استقلال هافبک‌ های چون کریمی و ابراهیمی داشت که واقعا مهره‌هایی در سطح بالا بودند. آن‌ها به شدت در این زمینه به استقلال کمک می‌کردند اما حالا برای مهاجمین به ندرت موقعیت ساخته می‌شود.

515

وی درباره بهترین خرید استقلال اظهار داشت: با توجه به ۳ بازی انجام شده و روندی که بازیکنان داشته‌اند می‌توان گفت مهدی قایدی بهتر از بقیه بازی کرده است و بهترین خرید استقلال محسوب می شود.

رشیدی درباره ادامه لیگ گفت: نمی‌توانیم از حالا آینده را پیش‌بینی کنیم. به طور مثال همین ریکاردو ساپینتو مورد تمجید زیادی قرار گرفت اما از او چیز زیادی ندیده‌ایم هرچند که هفته‌های کمی هم گذشته و باید برای ارزیابی صبر کرد. به طور کلی می‌توان گفت هنوز انتظارات از او برآورده نشده است. مدعیان لیگ؟ قطعا پرسپولیس مدعی است. خود استقلال مدعی است اما تیم هماهنگی کافی را ندارد. باید به گل‌گهر هم اشاره کنم که هماهنگی زیادی دارد و تیمی خطرناک است. به سپاهان هم باید اشاره کنم که تیم بسیار خوبی بوده است اما در مجموع نمی‌توانیم حالا قضاوت خوبی نسبت به مدعیان داشته باشیم و از حالا بگویم کدام تیم‌ها مدعی اصلی هستند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/