شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نفت#جشن قهرمانی

نفت مسجدسلیمان- استقلال؛ به یاد جشن قهرمانی

نفت مسجدسلیمان- استقلال؛ به یاد جشن قهرمانی

از ساعت 20:30 امشب در چهارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، تیم نفت مسجد سلیمان از استقلال تهران میزبانی خواهد کرد. نفتی که فصل گذشته شاهد قهرمانی نیم‌فصل و جشن قهرمانی پایان فصل استقلال بود اما حالا می‌تواند این تیم را دچار چالش کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ شاگردان رضا مهاجری پس از کسب نتایج نسبتا قابل قبول حالا باید در چالشی سخت مقابل استقلال قرار بگیرند. سال گذشته در همین مقطع نفتی‌ها اصلا تکلیف مشخصی نداشتند. نه از لحاظ امکانات سخت‌افزاری و نه کادر فنی اما حالا به نظر می‌رسد این تیم کم‌خرج، چراغ خاموش پیش می‌رود و عملکردش تا امروز بد نبود. این تیم ستاره آن‌چنانی ندارد و شاید بتوان پیمان رنجبری یا رضا دهقانی را شاه‌مهره مهاجری دانست که می‌توانند خط دفاع استقلال را که با فصل گذشته تفاوت پیدا کرده دچار چالش کنند.

نفتی‌ها دومین خط حمله خوب و دومین خط دفاع بد لیگ هستند. مساله‌ای که می‌تواند نوید بخش یک بازی جذاب باشد. خط حمله آن‌ها فصل گذشته نتوانست دروازه استقلال را باز کند اما امسال با توجه به تغییر تفکر آبی‌ها بعید است به دیواری به سختی سال گذشته برخورد کنند. خط دفاع آن‌ها اما روز بسیار سختی مقابل مهاجمین پرتعداد و باکیفیت استقلال خواهد داشت.

در سمت مقابل استقلال ساپینتو تا امروز عملکردی سینوسی داشته. یک هفته بد و یک هفته عالی. یک نیمه بد و یک نیمه بی‌نظیر. پس از گذشت ۳ هفته به نظر می‌رسد ساپینتو به تازگی متوجه شده سیستم ۴ دفاع فرصت استفاده حداکثری از حجم بالای بازیکنان هجومی استقلال را به او می‌دهد و در خط دفاعی هم این تیم سازمان‌یافته‌تر بازی می‌کند. ترکیب خط دفاعی او هم البته از این پس ممکن است تغییر کند زیرا هم یزدانی و هم مرادمند مترصد دریافت فرصت برای حضور در ترکیب اصلی هستند.

ساپینتو تا امروز عملکرد خیلی بدی نداشته و تیمش پس از ۳ هفته در رده دوم قرار گرفته اما کم کم حریفان جدی‌تری رو در روی او قرار خواهند گرفت که نفت یکی از آن تیم‌ها است. شاید از لحاظ مهره و کیفیت فنی نفت در نگاه اول حریف قدرتمندی محسوب نشود اما شرایط جوی، وضعیت زمین و تاکتیک‌های مهاجری، خود چند عامل مهم و چالش‌زا برای ساپینتو خواهد بود.

استقلال قطعا برای برد وارد زمین می‌شود و تیم‌های مهاجری هیچ ‌وقت تفکری دفاعی نداشته‌اند. پس باید منتظر دیداری جذاب بود. اگر زمین اجازه دهد!

***

۵ دیدار آخر این تیم دو تیم شامل ۳ برد برای استقلال و دو تساوی بوده است. یک تساوی در لیگ بیستم محمود فکری را کم کم به سمت درب خروج سوق داد و تساوی آخر هم باعث برپایی جشن قهرمانی آبی‌ها با جام طلایی.

در جمع آبی‌پوشان سجاد شهباززاده، قایدی، مطهری و یامگا سابقه گلزنی به رقیب با پیراهن استقلال را دارند. در سمت مقابل نریمان جهان توانسته چند بار مقابل استقلال گلزنی کند اما با پیراهن تراکتور.

استقلال در بهترین حالت صدرنشین و در بدترین حالت سقوط آزادی به نیمه دوم جدول خواهد داشت. نفتی‌ها هم می‌توانند با برتری به صدر برسند و با شکست حتی قعرنشین شوند. در هفته‌های ابتدایی البته چنین رتبه‌هایی، بیانگر عملکرد کلی تیم‌ها در پایان فصل نخواهد بود.

انتهای پیام/