شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#فوتبال#لیگ برتر

لیگ برتر فوتبال| کمین استقلال برای گرفتن صدر جدول/ شمالی‌ها رنگ پیروزی را می‌بینند؟

لیگ برتر فوتبال| کمین استقلال برای گرفتن صدر جدول/ شمالی‌ها رنگ پیروزی را می‌بینند؟

لیگ برتر فوتبال امروز با برگزاری ۴ دیدار وارد هفته چهارم خود می‌شود که در مهم‌ترین بازی استقلال در مسجدسلیمان به میدان می‌رود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، هفته چهارم بیست‌ودومین دوره لیگ برتر فوتبال امروز (سه‌شنبه) با برگزاری 4 دیدار در شهرهای مختلف آغاز می‌شود و سایر مسابقات نیز فردا پیگیری خواهد شد.

ملوان- ذوب‌آهن

قوهای انزلی که در دو هفته اول لیگ شکست خورده بودند، در هفته سوم در دیداری تماشایی مقابل دیگر تیم شمالی یعنی نساجی مازندران به اولین امتیازشان رسیدند. آنها بی‌صبرانه منتظر اولین سه امتیاز خود هستند و باید از سد ذوب‌آهن بگذرند تا از انتهای جدول فاصله بگیرند. ذوب‌آهن در سه بازی قبلی در حالی به سه تساوی دست یافته که تیم‌هایی مثل پرسپولیس، تراکتور تبریز و مس رفسنجان حریفان این تیم بوده‌اند.

پیکان- نساجی

شاگردان مجتبی حسینی که با دو پیروزی و یک شکست جزو تیم‌های بالای جدول هستند، این فرصت را دارند تا در بازی خانگی با یک پیروزی دیگر تیم‌های مدعی را غافلگیر کنند. پیکانی‌ها با 6 امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارند و می‌توانند با برتری برابر نساجی موقتاً به صدر جدول صعود کنند. نساجی به گفته حمید مطهری نتایج خوبی تا اینجای کار کسب نکرده است. تساوی در اولین دیدار با حضور تماشاگران قائمشهری برابر ملوان انزلی خیلی برای آنها خوشایند نبود و قصد دارند همانند دیگر تیم شمالی (ملوان) اولین سه امتیاز فصل خود را با عبور از پیکان بگیرند. شاگردان مطهری با 2 امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار دارد.

مس کرمان - گل‌گهر

دربی کرمان در شرایطی برگزار می‌شود که مس پس از چند سال دوری به لیگ برتر بازگشته است. آنها با هدایت فرزاد حسین‌خانی بازیکن سابق‌شان هفته گذشته برابر استقلال بازی خوبی انجام دادند ولی با یک گل نتیجه را واگذار کردند. مسی‌ها اعتقاد دارند با وجود سه نماینده از استان کرمان در لیگ برتر، آنها با توجه به قدمتی که دارند تیم اول کرمان محسوب می‌شوند.

این تیم برای امیر قلعه‌نویی یادآور خاطرات خوش گذشته همراه با یک اتفاق حاشیه‌ای ماندگار است. زمانی که قلعه‌نویی از هدایت تیم ملی فوتبال ایران در سال 86 کنار رفت، نیم فصل دوم لیگ هفتم هدایت مس را برعهده گرفت و نتایج خوبی کسب کرد. در بازی برگشت این تیم برابر استقلال او به نشانه شادی برد برابر تیم سابقش مشت‌هایش را گره کرد تا مدت‌ها درباره آن بحث شود. هر چند پایان فصل، قلعه‌نویی به استقلال برگشت و آن تیم را قهرمان جام حذفی و سال بعد قهرمان لیگ برتر کرد. گل‌گهر که هفته گذشته برابر سپاهان به تساوی دست یافت با 5 امتیاز در رده چهارم قرار دارد و مس نیز با 3 امتیاز جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است.

نفت مسجدسلیمان - استقلال

نفت با هدایت رضا مهاجری پس از شروع خوب در دو هفته ابتدایی لیگ و کسب 4 امتیاز، در هفته گذشته در زمین خود نتیجه را به پیکان واگذار کرد. آنها که برای دومین هفته پیاپی میزبان خواهند بود دنبال جبران شکست هفته قبل هستند. نفتی‌ها که در رده هفتم قرار دارند، بازی امروز را برای تماشاگران خود رایگان کرده‌اند تا برابر استقلال حداکثر استفاده را از میزبانی داشته باشند. استقلال هم پس از شکست هفته اول برابر سپاهان دو تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر یعنی ملوان انزلی و مس کرمان را شکست داد تا هم به وضعیت خودش سر و سامان دهد و هم اینکه با توجه به توقف سپاهان به یک امتیازی این تیم در صدر جدول برسد.

شاگردان ریکاردو ساپینتو قصد دارند مانند فصل گذشته فارغ از مشکلات تاکتیکی امتیازهای ابتدای فصل را بگیرند تا اندوخته‌ خوبی برای آینده داشته باشند. بیشتر مشکلات استقلال بیرون از این تیم است، از جمله ماجرای کاوه رضایی و ارسلان مطهری. گذشته از اینها، ساپینتو با این شانس روبه‌رو شده که نفراتی مثل مهدی قایدی را دارد که هر لحظه می‌توانند نتیجه بازی را به سود استقلال تغییر بدهند. استقلال برای اینکه به صدر جدول برسد باید نفت را شکست دهد.

به گزارش تسنیم برنامه بازی‌های هفته چهارم لیگ برتر به شرح زیر است:

سه‌شنبه 8 شهریور

* ملوان بندر انزلی - ذوب‌آهن اصفهان، ساعت 19، ورزشگاه تختی انزلی
داوران: علی بای، محمد هاشمی‌نسب، دانیال باشنده و مهرداد خسروی
ناظر: رحیم رحیمی‌مقدم

* پیکان - نساجی مازندران، ساعت 19، ورزشگاه پاس قوامین
داوران: ناصر جنگی، سیدیعقوب حجتی، حامد تازه‌پور و سعاد وفاپیشه
ناظر: فریدون اصفهانیان

* مس کرمان - گل‌گهر سیرجان، ساعت 19:30، ورزشگاه باهنر کرمان
داوران: امیر عرب‌براقی، محمدرضا منصوری، مرتضی سلمان‌نژاد و ایمان کهیش
ناظر: حیدر شکور

* نفت مسجدسلیمان - استقلال، ساعت 20:30، ورزشگاه شهید بهنام محمدی
داوران: پیام حیدری، سعید قاسمی، مهدی شفیعی و یعقوب آشوری
ناظر: رضا سخندان

چهارشنبه 9 شهریور

* تراکتور تبریز - هوادار تهران، ساعت 18:30، ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز
داوران: سیدرضا مهدوی، امیررضا آشور ماهانی، احد سلطانی و فرزاد منصوری
ناظر: محمدرضا فلاح

* پرسپولیس - صنعت نفت آبادان، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی
داوران: امیر سامان سلطانی، مهدی عالیقدر، هادی طوسی و سعید رحیمی‌مقدم
ناظر: ایرج نظری

* سپاهان - فولاد خوزستان، ساعت 19، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
داوران: علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی، علی‌اکبر نوری و مهدی اجاقی
ناظر: حسین نجاتی

* مس رفسنجان - آلومینیوم اراک، ساعت 19:30، ورزشگاه شهدای مس
داوران: وحید زمانی، حمید نادری، بهمن عبدالهی و حسین زیاری
ناظر: مسعود مرادی

انتهای پیام/