شهر خبر

سجادی: به طور میانگین ماهیانه شاهد برگزاری ١٩٠٠ رویداد در ورزش و جوانان در کشور هستیم/بیش از ۱۰ پروژه در استان کردستان افتتاح شد

سجادی: به طور میانگین ماهیانه شاهد برگزاری ١٩٠٠ رویداد در ورزش و جوانان در کشور هستیم/بیش از ۱۰ پروژه در استان کردستان افتتاح شد

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در یک سال گذشته پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از ۶ هزار به ۵ هزار و ۲۰۰ رسیده بیان کرد: تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت منابع دولتی، بخش خصوصی، ظرفیت‌های قانونی فروش، اجاره‌های بلند مدت(ماده ۲۷) و دیگرمفاد قانونی برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی، سرانه ورزشی کشور از ۷۵ صدم به حداقل ۲ الی ۳ متر افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری برنا، سید حمید سجادی با اشاره به سفرش به کردستان به مناسبت هفته دولت گفت: این استان پتانسیل، سوابق درخشان و پیشکسوتان ورزشی بسیاری داشته و دارد و آماذ و ارقام استان نشان دهنده رشد و علاقه مردم به ورزش همگانی است.

وی با مورد توجه قرار دادن ۵۰ هیات ورزشی در کردستان بیان کرد: این استان با وجود محدودیت‌ها، عملکرد خوبی دارد و خوشبختانه رویکرد مشارکت بخش خصوصی در این استان فعال است و امیدوارم ما بتوانیم با برنامه‌های پیش‌رو و رسیدگی به تامین منابع مورد نیاز، بروز رسانی اماکن ورزشی و نظم بخشی در هیات‌های ورزشی، بیشتر از گذشته در خدمت استان باشیم.

سفر+وزیر+ورزش+و+جوانان+به+کردستان+ (1)

 افتتاحیه جام پرچم استان کردستان

وزیر ورزش و جوانان به افتتاحیه جام پرچم استان کردستان در رشته مینی فوتبال اشاره کرد و گفت: مینی فوتبال از رشته‌های بسیار قدیمی است که امروزه با قدمت ۳سال در کشور سازمان یافته است که ان‌شاءالله در سالهای آتی شاهد رشد این رشته در کشور باشیم.

وی در ادامه از حمایت‌ها و تلاش‌های استاندار کردستان از جامعه ورزش و جوانان قدردانی کرد و افزود: امروز بیش از ۱۰ پروژه با حضور فرمانداران استان افتتاح شد و در برنامه پیش‌رو در تهران به منظور بررسی عملکرد استان ها، ضمن مرور و جمع بندی برنامه‌های یک سال آینده راهکارهایی جهت نقشه راه با مشورت مدیرکل استان، معاونین و کارشناسان به استان‌ها ارائه خواهد شد.

پروژه های نیمه تمام ورزشی 

سجادی یادآور شد: طی یک سال گذشته پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از ۶ هزار به ۵ هزار و ۲۰۰ تا رسیده و استفاده از ظرفیت منابع دولتی، بخش خصوصی، ظرفیت‌های قانونی فروش، اجاره‌های بلند مدت(ماده ۲۷) و دیگر مفاد قانونی جهت اتمام پروژه‌های نیمه تمام ورزشی و رساندن سرانه ورزشی کشور از ۷۵ صدم متر به حداقل ۲ الی ۳ متر در دستور کارمان است.

 

وی برنامه‌های پیش‌رو در ورزش قهرمانی طی ۲ سال آینده را مورد توجه قرار داد و گفت: کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان به تنهایی قادر به کسب موفقیت نیستند و نیازمند کمک فدراسیون‌ها و فدراسیون‌ها نیازمند کمک ادارت کل و هیات‌های ورزشی استان‌ها هستند.

موفقیت در بازی های آسیایی، المپیک 

وزیر ورزش و جوانان نقش ادارات کل استانی و هیات‌های ورزشی در توسعه ورزش را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: ادارات کل و هیات‌های ورزشی بازوی توانمند ما در مسائل اجرایی هستند و این همکاری می تواند موفقیت کاروان جمهوری اسلامی ایران را در بازی های آسیایی، المپیک پاریس، شورای المپیک آسیا و... را رقم بزند.

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های استان‌ها را رصد می‌کند گفت: به طور میانگین ماهیانه شاهد برگزاری هزار و ۹۰۰ رویداد ورزشی در کشور هستیم و این آمار نسبت به سال های گذشته ۱۰ برابر شده است که این اتفاق خوب، حاصل زحمات مدیران کل استانی است.

 

 سجادی با اشاره به اینکه در حال دنبال کردن رویکرد تقبل میزبانی رویدادهای بین المللی در کشور با کسب مجوز از سوی دکتر رییسی هستیم، ادامه داد: فینال مسابقات زیر ۱۸ سال بسکتبال و والیبال آسیا در هفته گذشته، مسابقات قهرمانی جهان اسکی روی چمن در دیزین از جمله میزبانی هایی بود که طی ۲ هفته گذشته با همکاری دستگاه‌های مختلف داشتیم.

وی در پایان تصریح کرد: در این راستا با توجه به ظرفیت خاصی که استان کردستان دارد امیدوارم از این پس شاهد تقبل میزبانی رویدادهای ملی و بین المللی در استان باشیم.

 انتهای پیام