شهر خبر
مسائل اقتصادی و سیاست خارجی توجه دولت را به فرهنگ کم نکرده است

اختصاصی «اعتمادآنلاین» از نشست خبری رئیس‌جمهور:

مسائل اقتصادی و سیاست خارجی توجه دولت را به فرهنگ کم نکرده است

در توجه به فرهنگ و مسائل معنوی جامعه وقت زیادی گذاشتیم

رئیس‌جمهور تاکید کرد: توجه به مسائل اقتصادی، توجه ما را به فرهنگ کم نکرده است و در مصوباتی که تاکنون داشتیم توجه ویژه به مسائل فرهنگی شده است.

اعتمادآنلاین|

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در نشست خبری سالانه خود با رسانه‌ها، در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر اینکه طی یک سال اخیر بهبود فعالیت‌های مدنی به عنوان اولویت مطرح نبوده و حوزه اقتصادی و دیپلماسی را محور قرار دادید، مذاکرات یک سال است که تداوم دارد و بسیاری معتقدند با گذشت زمان عوامل متعدد از جمله تحولات بین‌المللی اثراتی گذاشته است، بهتر نبود در اسفند ۹۹ به سرانجام می‌رسید؟ اظهار کرد: اگر نگاه کنید به عملکرد رئیس‌جمهورهای قبلی و عدد و رقم را بگیرید، می‌بینید نشست‌های من با اصحاب فرهنگ و هنر چقدر بوده است. فکر می‌کنم اگر فقط نشست‌های من نه، وزیر را در یک سال گذشته ببینید خواهید دید که قابل قیاس نیست. وزیر فرهنگ بعدا عدد آن را اعلام کنند که تا چه اندازه این دیدارها و بازدیدها انجام شده است یا توجهی که به بخش مالی این قشر در یک سال گذشته شده است، نه اینکه قبلا توجه نشده است، اما میزانی که در این دولت به خاطر کرونا و خواسته‌ هنرمندان به آنها توجه شد قابل مقایسه نیست.

به گزارش اعتمادآنلاین، وی ادامه داد: این مدت فرصتی که گذاشتم در رابطه با توجه به علم و فرهنگ و اخلاق و مسایل معنوی جامعه زیاد بوده است. توجه به مسائل اقتصادی، توجه ما را به فرهنگ کم نکرده است و در مصوباتی که تا کنون داشتیم توجه ویژه به مسائل فرهنگی شده است، البته اینکه شما توجه می‌دهید، خوب است، اما ما توضیحات را بگوییم که توجه این دولت به مسایل فرهنگی جدی بوده است. اگر توصیه می‌کنید بیشتر توجه شود از توجه شما تشکر می‌کنم.