شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#عربستان#روابط ایران
روابط ایران و عربستان در گرو انجام تعهداتی از جانب ریاض است

رئیس جمهور:

روابط ایران و عربستان در گرو انجام تعهداتی از جانب ریاض است

رئیس جمهور تاکید کرد: تعهداتی طرف عربستانی دارد که انجام آن، راه را برای اقدامات بعدی بازخواهد کرد. حتماً روابط دیپلماتیک و بین دو کشور در گروی این تعهداتی است که باید انجام شود.

اعتمادآنلاین|

ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی تلویزیون قطر درباره نحوه ارتباط جمهوری اسلامی با برخی کشورهای همسایه و برنامه‌ریزی برای بهبود و اصلاح روابط با کشورهای مثل عربستان سعودی، تصریح کرد: ارتباط با همسایگان و سیاست همسایگی را دنبال می‌کنیم. در سال اول دولت این سیاست تثبیت شد و در سال دوم این روابط دوجانبه به روابط چندجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد انجامید و ما آن را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: نکته‌ای که باید بدانیم این است که گفت‌وگوهای ما درون‌منطقه‌ای و بدون دخالت بیگانگان و درباره مسائل منطقه دنبال می‌شود. ما حضور بیگانگان در منطقه را امنیت‌ساز نمی‌دانیم ، بلکه مشکل‌ساز می‌دانیم. وجود آمریکا در منطقه ما هیچ امنیتی به همراه ندارد، بلکه مشکل ایجاد می‌کند و امنیت را به خطر می‌اندازد.

رییس دولت سیزدهم یادآور شد: ما همواره به همسایگان تاکید کردیم که امنیت خود را با حضور بیگانگان و آمریکا دنبال نکنید. امنیت منطقه باید به دست منطقه باشد و خود منطقه باید آن امنیت را تامین کند.

رئیسی همچنین درباره روابط ایران و عربستان اظهار کرد: در مورد عربستان ما با میزبانی کشور عراق پنج دوره مذاکره داشتیم. تعهداتی طرف عربستانی دارد که انجام آن، راه را برای اقدامات بعدی بازخواهد کرد. حتماً روابط دیپلماتیک و بین دو کشور در گروی این تعهداتی است که باید انجام شود.