شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نمایشگاه

بازدید ۲۰ کشور دنیا از نمایشگاه «اینوتکس ۲۰۲۲»

بازدید ۲۰ کشور دنیا از نمایشگاه «اینوتکس ۲۰۲۲»

براساس گزارش یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری «اینوتکس ۲۰۲۲» متخصصان بیش از ۲۰ کشور جهان از این رویداد بازدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، گزارشی از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ توسط پارک فناوری پردیس منتشر شد.

بخش هایی از این گزارش به شرح زیر است؛

برگزارکنندگان نمایشگاه اینوتکس هدف اصلی برگزاری این رویداد در ۱۱ دوره از برگزاری این گردهمایی را حضور شرکت‌های نوآور و استارت آپ‌های منطقه جنوب غرب آسیا در پارک فناوری پردیس برشمرده اند. در این راستا در یازده دوره برگزاری این نمایشگاه بیش از ۱۳۰ هزار نفر از این رویداد بازدید کرده‌اند.

تهران، اصفهان، کرج و اهواز به ترتیب بیشترین مشارکت کنندگان در این رویداد را داشته‌اند و مشارکت کنندگانی که بیشتر آن ها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بودند و بازه سنیشان ۲۴ تا ۲۵ ساله بوده است.

گزارش ها نشان می دهد نسبت حضور زنان به مردان در این نمایشگاه هر سال در حال افزایش است، اما زنان سهم ۲۵ درصدی و مردان سهم ۷۵ درصدی در این رویداد داده اند.

دستاوردهای اینوتکس ۲۰۲۲ نسبت به برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۱۲، رشد قابل توجهی داشته است. براساس آمارها متخصصان بیش از ۲۰ کشور جهان از این رویداد بازدید کرده اند و بیش از ۴۰۰ شرکت حوزه فناوری نیز در این دوره حضور داشته‌اند،۲۰ تفاهم‌نامه همکاری هم در اینوتکس ۲۰۲۲ امضا شده است.

بر اساس این گزارش، تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای مختلفی در بخش ریورس پیچ انجام شده که نتیجه کامل آنها معمولا چند ماه آینده نمایان می شود اما در حال حاضر مجموع رقم قراردادها و تفاهمنامه‌های اینوتکس امسال ارزشی بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال دارد.

اینوتکس ۲۰۲۲ در حالی برگزار شده است که ۵۹ درصد از مشارکت‌کنندگان این رویداد برای اولین بار، ۲۱ درصد برای بار دوم و ۱۰ درصد هم برای بار سوم در این نمایشگاه حضور داشته‌اند. حضور ۵۹ درصد از شرکت‌کنندگان در اینوتکس برای بار اول، رشد تعداد استارت آپ‌ها و شرکت‌ها در حوزه فناوری را هم گوشزد می‌کند.

علاوه بر این ۲۰ سفیر در این رویداد حاضر شدند و بیش از ۸۰ جلسه B۲B میان طرف‌های ایرانی و خارجی نیز در این رویداد برگزار شد. هند، روسیه، کشورهای عضو D۸ و همچنین ایرانیان غیر مقیم در کشور هم در این رویداد غرفه داشته و به تعامل با هم پرداختند.