شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#میلیارد دلار#بوشهر#وزارت#نفت#سهم#استان

یک میلیارد دلار سهم استان بوشهر از وزارت نفت

یک میلیارد دلار سهم استان بوشهر از وزارت نفت

معاون وزیر شرکت نفت گفت: سیکل ترکیبی بعثت باعث صرفه‌جویی یک میلیارد متر مکعبی می‌شود و ۲۰۰ مگا وات برق نیز به وزارت نیرو می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا، محسن خجسته مهر معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ملی نفت در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های وزارت نفت در استان بوشهر  گفت: رهبری وزارت نفت را اقتصادی، علمی و جهادی اعلام کردند و اقتدار جمهوری اسلامی نیز وابسته به اقتصاد است.

وی تاکید کرد: ۶ طرح در موضوع یک میلیارد دلار یا شروع شده یا بهره‌برداری شده است

خجسته مهر افزود: در دولت سیزدهم تصمیم‌گیری ها با سرعت و با شتاب اجرا و انجام می‌شود. بهره‌برداری از پروژه مرکاپتان‌زدایی باعث سود دهی روزانه ۸۰ میلیون دلار می‌شود و همین موضوع نیز باعث افزایش تداوم صادرات، دست آوردهای زیست محیطی شده است.

معاون وزیر ادامه داد: سیکل ترکیبی بعثت باعث صرفه‌جویی یک میلیارد متر مکعبی می‌شود و ۲۰۰ مگا وات برق نیز به وزارت نیرو می‌دهد.

خجسته مهر گفت: در مجموع در سال ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ها کم شده است.

وی بیان داشت:از طرف دیگر خط لوله ۳۲ اینچی دریایی به مسافت ۱۱۵ کیلومتر را رد فاز ۱۶  یکساله تمام کردیم و لذا زمستان امسال ۲۸ میلیون متر مکعب از فاز ۱۶ تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت اضافه کرد: از طرفی رکود افزایش تولید را نیز به ۷۰۵ میلیون متر مکعب رساندیم و در بحث مسئولیت‌های اجتماعی نیز فعالیت‌هایی نظیر آب رسانی به روستاها، برگزاری کلاس کنکور، کلاس های آموزشی و تامین سرویس برای دانش‌آموزان انجام شد.

انتهای پیام/