شهر خبر

وحید شمسایی: هدفم ادای دین به فوتسال است/ بزرگان را کنار نگذاشتم، آینده را دیدم!

وحید شمسایی: هدفم ادای دین به فوتسال است/ بزرگان را کنار نگذاشتم، آینده را دیدم!

سرمربی تیم ملی فوتسال در خصوص اردوی اخیر تیم ملی به صحبت پرداخت.

وحید شمسایی درباره اردوی اخیر تیم ملی فوتسال به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: این اردو را می‌توان به چند بخش فنی و امکانات سخت‌افزاری تقسیم کرد اما خدا را شکر در کل اردوی خوبی داشتیم. جوان‌هایی داریم که می‌تواننده آینده را تضمین می‌کنند. کار بنده بسیار بسیار بسیار سخت است. چند بار لغت بسیار را تکرار کردم تا اهمیت ماجرا را گوشزد کنم. خودم در دو دوره تغییر نسل در اردوها بوده‌ام. می‌دیدم چه اتفاقاتی برای مربیان رخ می‌داد. بازیکن بوده‌ام و می‌دانستم کارم ادامه خواهد داشت اما مربیان باید با مشکلات دست وپنجه نرم کند.

وی در ادامه اظهار داشت: هدفم ادای دین به رشته‌ای بود که من را به جامعه معرفی کرد و باعث شناساندن من شد. امروز که من هدایت تیم ملی را برعهده دارم تمام تلاشم را انجام می‌دهم و امیدوارم این مقطع با افتخارآفرینی توام  شود. پیشتر این رشته افتخارات زیادی داشته و بزرگان زیادی در آن فعالیت کرده‌اند اما نباید در باد گذشته بخوابیم زیرا ماجرا مانند فوتبال می‌شود که چندین سال است در آن قهرمانی آسیا نداشته‌ایم.

سرمربی تیم ملی درباره پیشرفت فوتسال در دنیا افزود: فوتسال به شدت در سطح جهان پیشرفت کرده. تیم‌های درجه ۳ به سطوح یک و دو رسیده‌اند. زمانی در فوتسال آسیا ما بودیم و ژاپن و تایلند. هر از گاهی پدیده‌هایی چون ازبکستان هم حضور داشتند اما حالا می‌بینیم ویتنام هم در جام جهانی حضور دارد و از گروهش صعود هم کرده است. حتی اندونزی و کویت هم پیشرفت کرده‌اند. شاید حتی عراق هم که مربی ایرانی دارد را هم باید جزو مدعیان بدانیم. این نشان از پیشرفت رشته دارد. وقتی ما زیر ۱۹ سال تبریز را از دست دادیم یعنی اولیویت هم فوتسال، رسیدن به پایه‌ها است.

شمسایی درباره جوانگرایی خود در تیم ملی عنوان کرد: خدا نکند که بخواهم بگویم بزرگان را کنار گذاشته‌ام چون این‌گونه نیست. جوانان را آورده‌ایم تا جا پای بزرگان بگذارند. آمده‌ام تا تاوان عقب افتادگی‌ها نسبت به نیروی انسانی بدهم. استعداد در ایران بالقوه، بالفطره و بالفعل است و ما باید این ۳ فاکتور را به هم نزدیک کنیم. ریسک بزرگی کرده‌ایم.

آیا وحید شمسایی از شکست می‌ترسد؟ پاسخ سرمربی تیم ملی اینگونه بود: خیر. شکست مال ما است. روزی بازیکن بوده‌ام و حالا مربی‌ام. اصلا از شکست نمی‌ترسم. اگر می‌ترسیدم با همان نسل که هنوز هم می‌توانند افتخار آفرینی کنند مسیر را ادامه می‌دادم اما احساس کردم آن نسل به انتها نزدیک است. پس تصمیم گرفتم دوردست‌ها را ببینم. وقتی بازیکن ۱۸ ساله را از بندرعباس دعوت می‌کنم یعنی نه از شکست می‌ترسم و نه واقعیت. واقعیت هم یعنی مسیرت را هدفمند جلو ببری.

شمسایی که خود سال ها در لیگ ایران بازی کرده درباه شرایط لیگ امسال گفت: باید به لیگ کشورمان به واسطه بخش خصوصی احترام بگذاریم. بدون آن‌ها اصلا لیگی وجود نخواهد داشت. ما از دل لیگ این بازیکنان را انتخاب کرده‌ایم. از بندرعباس و سیرجان بازیکن داریم. به لیگ احترام می‌گذارم چون خودم هم همین‌طور بوده‌ام. طیبی خارج از لیگ بازی می‌کند و اخیرا ۲ بازیکن دیگر هم می‌روند. دوست دارم لژیونرها بیشتر شوند زیرا این مساله باعث افزایش انگیزه دیگر بازیکنان می‌شود. به تمام سرمربیان نزدیک بودم و ارتباط داشتم. این تعدادی که دعوت کرده‌ایم کسانی هستند که عقل‌مان رسیده. کاستی‌هایی هم داشته‌ایم و کامل نیستم اما این‌ها همان نفرات مدنظر هستند.

آیا از دل این تیم ستاره‌ه‌ای چون خود وحید شمسایی ظهور می‌کند؟ پاسخ وحید شمسایی اینگونه بود: خیلی بهتر از وحید شمسایی‌ها ظهور خواهند کرد. منتظر ستاره‌هایی چون جاوید حسن‌زاده‌ها، طیبی‌ها، توکلی، صمیمی‌ها و خیلی‌‌های دیگر چون نسل ۲۰۱۶ خواهید دید. دوست دارم نام همه آن‌ها را بر زبان بیاورم. امیدوارم بازیکنان تیم فعلی جا پای کشاورزها و طاهری بگذارند. حیدریان‌ها و ابطحی‌ها. فوتسال مانند یک قطار در حال حرکت است و این اساطیر هر کدام در یک کوپه نشسته‌اند و برای این رشته افتخار کسب کرده‌اند. به شما قول می‌دهم از دل این جوان‌ها از آن ستاره‌ها بهتر هم ظهور خواهند کرد. امیدوارم قدر خودشان را بدانند. 

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام/