شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#دولت#محیط زیست#رادیو

دولت نجات ملی یمن:

ائتلاف متجاوز منابع آب غرب یمن را به مواد شیمیایی آلوده کرده است

 ائتلاف متجاوز منابع آب غرب یمن را به مواد شیمیایی آلوده کرده است

وزارت آب و محیط زیست دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی منابع آب استان الحدیده را به مواد شیمیایی و رادیو اکتیو آلوده کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت آب و محیط زیست دولت نجات ملی یمن اعلام کرد که ائتلاف متجاوز سعودی – آمریکایی منابع استان الحدیده را به مواد شیمیایی و رادیو اکتیو آلوده و هزاران مورد از منابع آب یمن را در استان های مختلف یمن تخریب کرده است.

«عبدالکریم السفیانی» معاون سازمان منابع آب دولت نجات ملی تاکید کرد که این سازمان در برخی منابع آب استان الحدیده آلودگی شیمیایی ناشی از مواد رادیواکتیو و مواد سنگین کشف کرده است.

وی تاکید کرد که ائتلاف متجاوز سعودی - آمریکایی بیش از دو هزار و ۹۹۵ عدد از تاسیسات آبی از جمله سدها، پمپ ها، مخازن، سیستم ها و شبکه های آبیاری را از سال ۲۰۱۵ تا کنون تخریب کرده است.

این مقام دولت نجات ملی یمن تصریح کرد که بر اساس آمارهای سازمان های بین المللی، بیش از ۲۰ میلیون یمنی به آب آشامیدنی و بهداشتی دسترسی ندارند.

بر همین اساس، «عبدالسلام الحکیمی» معاون وزیر آب و محیط زیست یمن هم گفت که خسارت های بخش آب و محیط زیست که نتیجه اقدامات ائتلاف متجاوز و محاصره آن است، دستکم ۴۳۲ میلیارد ریال برآورد می‌شود.