شهر خبر

بذرپاش: کشورهای منطقه مراقب مسائل زیست محیطی یکدیگر باشند

بذرپاش: کشورهای منطقه مراقب مسائل زیست محیطی یکدیگر باشند

بذرپاش گفت: به رفع نیازهای آبی مردم ترکیه احترام می‌گذاریم اما معتقدیم باید مراقبت شود پروژه سدسازی‌ها باید همزمان با رفع مشکلات ملت ترکیه، برای کشورهای همسایه مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.

به گزارش خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دیوان محاسبات کشور، آقای شریف مالکوچ رئیس سازمان بازرسی ترکیه، با دکتر مهرداد بذرپاش دیدار کرد.

در این دیدار، که در دیوان محاسبات کشور برگزار شد، بذرپاش به روابط خوب اقتصادی و گردشگری میان ایران و ترکیه اشاره کرد و توسعه‌ی ارتباطات را منوط به عزم مسئولان دو کشور دانست.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور سفر اخیر آقای رجب طیب اردوغان به ایران و دیدار وی با آیت الله رئیسی را موفقیت‌آمیز دانست و اذعان داشت که طی این سفر، تصمیمات و توافقات خوبی اخذ شد.

وی تاکید کرد: یکی از شرایط اجرای هرچه بهتر توافقات، پیگیری و فعالیت موثر نهادهای نظارتی است.

مهرداد بذرپاش سپس به نهمین مجمع سازمان اکوسای پرداخت و گفت: با رای اعضا، ریاست این سازمان مهم و پیمان منطقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران سپرده شد که آنجا نیز وعده دادیم برنامه‌های متنوعی برای ارتقای این سازمان به اجرا بگذاریم.

نکته پایانی بذرپاش به مسائل زیست محیطی اختصاص داشت. وی گفت: به رفع نیازهای آبی مردم ترکیه احترام می‌گذاریم اما معتقدیم باید مراقبت شود پروژه سدسازی‌ها باید همزمان با رفع مشکلات ملت ترکیه، برای کشورهای همسایه مشکلات زیست محیطی ایجاد نشود.

در بخشی دیگری از این دیدار، آقای شریف مالکوچ ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران و حضور در دیوان محاسبات، انتخاب ایران به عنوان رئیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای عضو اکو (اکوسای) را به آقای بذرپاش تبریک گفت.

رئیس سازمان بازرسی ترکیه با اشاره به اهمیت دیوان محاسبات و موضوع حسابرسی، بر همکاری‌های مشترک میان دستگاه‌های نظارتی دو کشور تاکید کرد.

وی ایران و ترکیه را کشورهای دوست و برادر دانست که بیش از 400 سال، همسایگی آرام و بدون تنش داشته‌اند.

شریف مالکوچ تاکید کرد: مهمترین تهدید برای کشورهای منطقه، مداخلات خارجی است.

رئیس سازمان بازرسی ترکیه با استقبال از پیشنهاد اخیر آقای بذرپاش مبنی بر تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، تبادل تجربیات موفق این کشورها در زمینه حسابرسی و انجام پروژه‌های مشترک را مثبت ارزیابی کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح ارتباطات، وظایف سنگینی داریم و باید اختلافات جزیی را کنار گذاشته و بر اشتراکات فراوان خود پافشاری کنیم.

انتهای پیام/