شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عاشورایی#بیش#هزار#بقعه#مجری#طرح#بصیرت

بیش از ۳ هزار بقعه مجری طرح بصیرت عاشورایی

بیش از 3 هزار بقعه مجری طرح بصیرت عاشورایی

معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه به تشریح مراسمات محرم در دو ویژه برنامه بصیرت عاشورایی وشمیم حسینی پرداخت.

 به گزارش خبرگزاری برنا ؛ معاونت فرهنگی واجتماعی سازمان اوقاف وامور خیریه  درمحرم سال جاری دو ویژه‌ برنامه «بصیرت عاشورایی» و«شمیم حسینی» در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار کرد؛ معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با جمع‌آوری گزارشی اجمالی از سراسر کشور به تشریح  فعالیت‌های این سازمان در قالب طرح «بصیرت عاشورایی» در دهه اول محرم پرداخت.

3 هزار و 273 بقعه متبرکه و امامزاده مجری طرح بصیرت عاشورایی بودند و 22 هزار و 605 برنامه اذن عزا برگزار شده است؛ همچنین همایش شیرخوارگان حسینی در 633 بقعه، همایش احلی‌ من‌ العسل در 410 بقعه و مراسم نماز ظهرتاسوعا وعاشورا در 3 هزار و 173 بقعه برگزارشد.

همچنین 409 مراسم چهارپایه‌خوانی در بقاع متبرکه و امامزادگان در دهه اول محرم برگزار شده است ومراسم تعزیه خوانی  در 729 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار شده است.

 دهه اول محرم سال جاری 748 هیئت مذهبی در بقاع متبرکه و امامزادگان استقرار یافتند و 5 هزار و 786 کاروان عزا از بقاع متبرکه راه‌اندازی شده است و 5 میلیون و 76 هزار و 834 پرس غذا در قالب اطعام عزاداران حسینی از محل عواید موقوفات توزیع شد؛ همچنین یک هزار و 773 مُبلغ اعزامی و بومی در این ایام به فعالیت‌های تبلیغی پرداختند و 200 نمایشگاه شمیم حسینی در راستای حمایت از هیئت‌های مذهبی برپا شد و 10 هزار و 350 هیئت نیز از محل نیات موقوفات مورد حمایت قرار گرفتند؛ همچنین 24 هزار و 344 بسته معیشتی در قالب طرح «قرار دوازدهم» در دهه اول محرم توزیع شده است.

انتهای پیام/