شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اشتغال#سال جاری#اجرای#هزار#طرح#زایی

اجرای ۳ هزار طرح اشتغال زایی در سال جاری

 اجرای 3 هزار طرح اشتغال زایی در سال جاری

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از راه اندازی 3 هزار طرح اشتغال زایی درحوزه آبزی پروری درسال جاری خبرداد

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام اظهارکرد: برای سال جاری اجرای 3 هزار طرح اشتغال‌ زایی اجتماع‌ محور با ظرفیت 9 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در حوزه پرورش آبزیان در دستور کار است.

وی محل اجرای این طرح‌ها را استان‌های ساحلی شمالی و جنوبی ذکر کرد و ادامه داد: برای امسال شهرهای گمیشان در استان گلستان و کارون در خوزستان با توجه به برخورداری از امکانات و پتانسیل‌های لازم، در اولویت اجرای طرح‌های آبزی ‌پروری قرار دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: حجم کل سرمایه ‌گذاری برای راه‌اندازی 3 هزار طرح اشتغال هدف ‌گذاری شده در حوزه آبزی‌ پروری 6 هزار میلیارد ریال است.

ترکمانه در تشریح اقدامات پیشین در حوزه آبزی ‌پروری تصریح کرد: تا پایان سال گذشته 2 هزار و 700 طرح اشتغال‌ در این حوزه با حجم کل سرمایه ‌گذاری 4 هزار میلیارد ریال در استان‌های ساحلی کشوربه بهره‌ برداری رسیده است.

وی با تاکید بردراولویت بودن طرح‌های اشتغال‌ زایی در حوزه آبزی‌ پروری گفت: بنیاد برکت از سال 1399 راه‌اندازی طرح‌های اشتغال ‌زایی در رسته آبزی ‌پروری را به شکل ویژه در دستورکارخود قرار داده است.

 مدیرعامل بنیاد برکت تاکید کرد: حمایت و ارائه تسهیلات به طرح‌های تولید آبزیان در مدل‌های پرورش در قفس و پن در استان‌های برخوردار از دریا به شکل ویژه دنبال می‌شود.

ترکمانه یادآور شد: با برخورداری کشور از دریا در شمال و جنوب و وجود پتانسیل‌های متعدد، هدف‌گذاری استفاده از ظرفیت‌های دریاها شامل صنعت آبزی ‌پروری، گردشگری دریایی و صنایع وابسته در قالب موضوع «اقتصاد دریا» بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: بنیاد برکت با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های فوق‌العاده در شمال و جنوب کشور و با مطالعات گسترده و آسیب‌ شناسی‌های کارشناسانه، طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تأمین تولید آبزیان را در استان‌های ساحلی عملیاتی کرده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در پایان تاکید کرد: باید طرح توسعه کارآفرینی و تکمیل زنجیره تامین تولید آبزیان در تمامی استان‌های همجوار با دریا در کشور اجرایی شود.

انتهای پیام/