شهر خبر

طغیان رودخانه در آمریکا؛

سیل در ایالت می‌سی‌سی‌پی/ شهردار جکسون: فوراً شهر را ترک کنید

سیل در ایالت می‌سی‌سی‌پی/ شهردار جکسون: فوراً شهر را ترک کنید

هم‌زمان با تغییر پیش‌بینی‌ها درباره طغیان رودخانه پِرل در ایالت می‌سی‌سی‌پی، مقامات این ایالت اعلام وضع اضطراری کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی‌ان‌ان، شهردار شهر جکسون در ایالت می‌سی‌سی‌پی واقع در جنوب آمریکا، از شهروندان این منطقه خواست تا با توجه به افزایش احتمال وقوع سیل، «هرچه زودتر» از این شهر خارج شوند.

پیش از این کارشناسان هواشناسی، پیش‌بینی کرده بودند که در نتیجه بارش‌های بی‌سابقه روزهای اخیر، سطح رودخانه «پِرل» در ایالت می‌سی‌سی‌پی تا روز سه‌شنبه به ۳۶ فوت (بیش از ۱۰.۵ متر) خواهد رسید اما حالا انتظار می‌رود که این رودخانه اواخر امروز (یکشنبه) طغیان کند.

بر اساس طبقه‌بندی‌ها، سیل با عمق ۲۶ فوت (حدود ۸ متر) «سنگین» محسوب می‌شود. بر اساس هشدار کنونی، احتمال دارد بالغ بر ۱۲ خیابان در شهر جکسون که پرجمعیت‌ترین شهر ایالت می‌سی‌سی‌پی است، زیر آب برود.

هراس از جاری شدن سیلاب و ورود آن به منازل مسکونی، «چاکوه آنتار لومومبا»، شهردار شهر جکسون را بر آن داشت تا ضمن اعلام وضعیت اضطراری، از اهالی این منطقه بخواهد تا ظرف ۴۸ ساعت این شهر را ترک کنند.

این نخستین بار نیست که رودخانه پرل طغیان می‌کند؛ پیش از این در فوریه سال ۲۰۲۰ بر اثر جاری شدن سیل ناشی از طغیان این رودخانه، چندین محله در شمال شرق و مرکز شهر جکسون زیر آب رفت.