شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آزمون استخدامی

تصویب برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک/ "بورس معلمی" پیشنهادی به جای آزمون استخدامی

تصویب برگزاری دوره‌های مشترک دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک/ "بورس معلمی" پیشنهادی به جای آزمون استخدامی

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: برگزاری دور‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رضا مراد صحرایی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به تسنیم درباره جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر در شغل معلمی به جای تربیت دبیر توسط دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: صورت مسئله را نباید پاک کرد، عالم با معلم فرق دارد، حرفه‌ای بودن سایر دانشگاه‌ها را در حوزه علم می‌پذیریم اما در تربیت معلم خیر.

وی افزود: به همت وزیر علوم، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است و بخشی از نیاز به معلم را از میان دانشگاه‌های سطح یک تأمین می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان متذکر شد: موظف هستیم نخبگان را برای معلمی جذب کنیم، ماده 28 امروز وضعیت خوبی ندارد و افرادی که در آزمون استخدامی پذیرفته می‌شوند نباید بلافاصله به کلاس درس بروند بلکه باید یک سال آموزش ببینند.

صحرایی درباره مدل جایگزین آزمون استخدامی بیان کرد: برای اصلاح جذب معلم از طریق ماده 28، طرح بورس معلمی را به سازمان اداری و استخدامی ارائه کردیم و آماده هستیم تا 30 هزار نفر از دانشجویان برتر ترم هفتم دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه را شناسایی کنیم.

وی ادامه داد: اگر سازمان اداری و استخدامی، می‌خواهد برای سال آینده ردیف استخدام معلم بدهد آن را اعلام کند تا ما از میان دانشجویان برتر و با انگیزه دانشگاه‌های خوب انتخاب کنیم و آنها را برای حضور در شغل معلمی آموزش دهیم.

انتهای پیام/