شهر خبر

اردوی تیم ملی فوتسال؛ شاداب، با انگیزه و مصمم!

اردوی تیم ملی فوتسال؛ شاداب، با انگیزه و مصمم!

در آستانه برگزاری جام ملت‌های آسیای فوتسال، مراحل آماده‌سازی تیم ملی جدی‌تر از همیشه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتسال ایران مدتی است که تمرینات آماده‌سازی خود جهت حضور پر قدرت در جام ملت‌های آسیا را در مرکز ملی فوتبال آغاز کرده است. در آخرین لیستی که وحید شمسایی منتشر کرد، نام چندین بازیکن جوان مشاهده می‌شد که مهر تاییدی بود بر حرف‌های سرمربی تیم ملی. او واقعا اعتقاد به تغییر نسل دارد و اعلام کرده با احترام به نسل  ۲۰۱۶ ایران، می‌خواهد با ادای دین به این ورزش، ستاره‌های جدیدی به فوتسال ایران تحویل دهد.

شادابی تمرینات این تیم هم گواهی این مفهوم است. در تیم شمسایی جوان‌ها حرف اصلی را می‌زنند و او حسابی روی بحث روحی و روانی آن‌ها کار کرده است. تمریناتی پویا که در آن همه برای رسیدن به ترکیب اصلی تلاش می‌کنند و خود شمسایی هم روابط بسیار خوبی با بازیکنان جوان دعوت شده پیدا کرده است.

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۷_۲۳-۰۵-۵۸

طبق مشاهدات عینی، در اردوی تیم ملی انگیزه و اراده حرف اصلی را می‌زند. بازیکنان از تمام تیم‌های لیگ، چه تیم‌های بالانشین و چه نیمه پایین جدول حسابی با هم رفاقت دارند و از لحاظ بحث روحی، چندین پله بالاتر از حد انتظارند. در بحث فنی هم اراده آن‌ها بیش از هر چیزی چشم را به خود خیره می‌‌کند.

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۷_۲۳-۰۶-۲۲

نکته مهم اینجا است، سنگ سفیدی به عنوان کاپیتان تیم و سعید احمد عباسی به عنوان یکی از ستاره‌ها، به خوبی به نقش خود در تیم واقف‌اند و نقش رهبری خود را ایفا می‌کنند اما هیچ فاصله‌ای از لحاظ سنی و غرور ناشی از سابقه اصلا در آن‌ها دیده نمی‌شود.

photo_۲۰۲۲-۰۸-۲۷_۲۳-۰۶-۲۹

ملی پوشان حالا چند دیدار تدارکاتی پیش رو دارند و سپس باید عازم جام ملت‌ها شوند. با وجود تغییرات اما عزم آن‌ها برای کسب جام جدی و در تک تک کلمات آن‌ها این اراده قابل مشاهده است. کاهش میانگین سنی باعث بروز بهانه‌جویی. انتظار نشده که این خود یک نکته بسیار مهم در ذهنیت کادرفنی و بازیکنان است. مساله‌ای که باعث شده تا هواداران فوتسال  حسابی به موفقیت این تیم در کوتاه مدت در جام ملت‌ها و در بلند مدت در جام جهانی امیدوار باشند.

انتهای پیام/