شهر خبر

عملکرد دولت در استان قزوین / کاهش نرخ بیکاری و تحقق ۴۰ مورد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان

عملکرد دولت در استان قزوین / کاهش نرخ بیکاری و تحقق 40 مورد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار در استان

تحقق 40 مورد سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال پایدار و کاهش نرخ بیکاری به 6.2 درصد از مهمترین دستاوردهای دولت سیزدهم در استان قزوین است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی برنا از قزوین؛ با روی کار آمدن دولت سیزدهم و تغییر و تحول در مدیریت استان و عزم جهادی برای خدمت رسانی به مردم شاهد شتاب گرفتن روند خدمت رسانی به مردم هستیم و در این راستا افزایش سرمایه گذاری، رفع موانع تولید و ایجاد اشتغال پایدار موجب جلب رضایت مردم از خدمات نظام به مردم شده است.

از آنجا که استان قزوین در مسیر محورهای مواصلاتی شمال به جنوب و شرق به غرب و شمالغرب قرار دارد توجه به ایمن سازی محورها و کاهش سوانح جاده ای در دستور کار مدیران استان قرار داشته است.

در این راستا با اجرای طرح همیاران جهادی پلیس نسبت به کاهش سوانح و تلفات جاده ای در ایام نوروز ۱۴۰۱ اقدامات موثری صورت گرفت.

کاهش ۷۵ درصدی آمار فوتی ها در محورهای مواصلاتی استان از دستاوردهای اقدامات انجام شده است به طوری که تعداد تلفات جاده ای در محورهای مواصلاتی استان به ۵ نفر رسید و شاهد کاهش ۷۵ درصدی تلفات بودیم 

این درحالی است که در همین مدت میزان تردد در جاده ها نسبت به سال قبل ۳۸ درصد نیز بیشتر شده بود.

یکی از مهمترین اقدامات دولت سیزدهم در استان ایجاد شهر جدید مهرگان است که با این کار استفاده از ظرفیت های ملی در جهت تامین اعتبار برای تقویت زیرساختهای شهری و تامین خدمات عمومی شهر متناسب با جمعیت ساکن در آن و تحمیل نشدن بار و هزینه به شهر محمدیه و کاهش هزینه های زندگی برای ساکنان از طریق بهره برداری از زیرساخت های داخل شهر مهرگان و سرریز نشدن به شهر محمدیه محقق شده است.

6901305_160

همچنین با این کار مهم بهره برداری از اراضی دولتی موجود در شهر جدید مهرگان در جهت رفع کمبودهای روبنایی و زیربنایی مهیا می شود.

شهر جدید مهرگان در حال حاضر ۸۵۰ هکتار وسعت دارد که در حدود ۵۵۰ هکتار آن بارگذاری مسکن در سالهای گذشته انجام شده و در حدود ۳۰۰ هکتار آن هنوز بارگذاری نشده است.

در راستای کاهش نرخ بیکاری در استان نیز در دولت سیزدهم با مشارکت دستگاههای اجرایی اقدامات مناسبی صورت گرفته و نرخ بیکاری در تابستان به 6.2 درصد و در پاییز به 7.5 درصد و در بهار به 7.8 درصد رسیده است.

گفتنی است میزان بیکاری در تابستان دولت سابق 8.5 درصد، پاییز 11.4 درصد و بهار حدود 9.6 درصد بود.شناسایی و به هنگام سازی فرصت های سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاری داخلی و رفع موانع سرمایه گذاری از رویکردهای دولت سیزدهم در استان قزوین بوده به طوری که در یک سال گذشته 40 مورد سرمایه گذاری عملیاتی شده و دو طرح سرمایه گذاری خارجی نیز به بهره برداری رسیده است.

در راستای حمایت از واحدهای تولیدی راکد در این دولت بررسی وضعیت 18 واحد راکد به پایان رسیده است.

51447

احیای واحدهای راکد صنعتی

در سال 99 تعداد 10 واحد راکد و تعطیل شده در استان قزوین احیا شده و به چرخه تولید بازگشتند و در سال گذشته 12 واحد به چرخه تولید بازگشتند و زمینه اشتغال دهها شغل مهیا شد.

جلسات بررسی واحدهای راکد تحت تملک و جانشینی بانکها نیز با حضور استاندار و مدیران صنعتی به طور مستمر برگزار شده و برای گره گشایی از مشکلات اقدام می شود.

در حوزه ایجاد و تقویت اشتغال و مهارت افزایی نیز 15 هزار و 380 نفر در دوره های آموزش مهارت پفنی شرکت کردند.

در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، پس از سالها در این دولت مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب های اجتماعی برای معتادان در موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر استان با ظرفیت 500 نفر راه اندازی شد که با این کار زمینه جمع آوری تمامی معتادان متجاهر از سطح شهر و ساماندهی آنها ممکن شد.

با راه اندازی این مرکز در حال حاضر 243 نفر از معتادان متجاهر سطح شهر جمع آوری و در آن نگهداری و بازپروری می شوند.

انتهای پیام