شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#هوشنگ ابتهاج#آرام
بازگشت «سایه» و درایت ارشاد/ هوشنگ ابتهاج همان‌جایی آرام گرفت که در تمام عمرش لحظه‌ای از آن جدا نبود

الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و مدیر گروه رسانه‌ای اعتماد:

بازگشت «سایه» و درایت ارشاد/ هوشنگ ابتهاج همان‌جایی آرام گرفت که در تمام عمرش لحظه‌ای از آن جدا نبود

مراسم تشییع هوشنگ ابتهاج در تهران نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از انجام رسالت فرهنگی داشت و باید آن را به فال نیک گرفت

الیاس حضرتی نوشت: بازگشت پیکر مرحوم ابتهاج به ایران و خاکسپاری‌اش در شهر زادگاهش، رشت، حاصل تمهیدات مدیریتی ارشاد و همکاری و همراهی این وزارتخانه با خانواده محترم آن شاعر سفر کرده است. خوشحالیم که «سایه» همان‌جایی آرام گرفت که در تمام عمرش لحظه‌ای از آن جدا نبود.

اعتمادآنلاین|

الیاس حضرتی، دبیرکل حزب اعتماد ملی و مدیر گروه رسانه‌ای اعتماد، در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: پس از درگذشت مرحوم هوشنگ ابتهاج در کشور آلمان و مسائلی که بر سر راه انتقال پیکر این شاعر صاحب‌‎نام به وطن وجود داشت، سرانجام این امر محقق شد. این از معدود مواردی است که جمهوری اسلامی توانست با درایت مساله انتقال پیکر یک شخصیت فرهنگی ساکن خارج از کشور به داخل خاک وطن را به بهترین شکل ممکن مدیریت کند. از نحوه تماس با خانواده محترم آن زنده‌یاد گرفته تا هماهنگی با نهادهای دیگر از جمله متقاعد کردن مقامات محلی در گیلان برای خاکسپاری ایشان در رشت و پی‍‌گیری جزییاتی که می‌دانیم تا چه اندازه اهمیت دارند.

پیکر زنده‌یاد ابتهاج پس از بازگشت به وطن، ابتدا روز جمعه در تهران تشییع شد؛ در مراسم شکوهمندی که توفیق حضور در آن را داشتم. مراسمی که نشانه‌های امیدوارکننده‌ای از انجام رسالت فرهنگی داشت و باید آن را به فال نیک گرفت. صبح دیروز هم پیکر شاعر به زادگاهش، رشت، انتقال یافت و در «باغ محتشم» به خاک سپرده شد. شهری که سه دوره نمایندگی مردمان شریف و بافرهنگش را در مجلس بر عهده داشتم.

به عنوان کسی که با مجموعه رسانه‌ای «اعتماد» سهم کوچکی در حوزه فرهنگ این سرزمین عزیز بر عهده دارد، همواره سعی‌ام بر رعایت شرط انصاف در قبال مسائل مختلف و عملکرد نهادها و دستگاه‌های اجرایی بوده است. گواهش رویکردهای تحلیلی روزنامه به عملکرد همین دستگاه متولی فرهنگ یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول یک سال گذشته است. چه زمانی که به نقد صریح رویکردهای این وزارتخانه پرداختیم و چه در مواردی که کارهای انجام‌شده را شایسته تقدیر دیدیم. با این وصف در مورد مدیریت این وزارتخانه در جریان انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج به وطن نیز بر خود فرض می‌دانم مراتب تقدیرم را به جا بیاورم.

بازگشت پیکر مرحوم ابتهاج به ایران و خاکسپاری‌اش در شهر زادگاهش، رشت، حاصل تمهیدات مدیریتی ارشاد و همکاری و همراهی این وزارتخانه با خانواده محترم آن شاعر سفر کرده است. خوشحالیم که «سایه» همان‌جایی آرام گرفت که در تمام عمرش لحظه‌ای از آن جدا نبود.

گفته شده است که شاعر در آخرین روزهای زندگی خود نیز از حال و هوای شهر زادگاهش به فرزندان و اطرافیان خود گفته بوده؛ و چه نیکو که الحمدلله این آخرین خواست مرحوم تحقق یافت تا سرانجام خاک رشت، پذیرا و میزبان این فرزند بلندآوازه خود باشد. روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.