شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روحانی#دولت روحانی

نفوذی های فعال در دولت روحانی جلوی حرکت رو به جلوی هسته ای کشور را گرفتند

نفوذی های فعال در دولت روحانی جلوی حرکت رو به جلوی هسته ای کشور را گرفتند

طبق گفته ی این کارشناس افرادی در داخل کشور هستند که در شهادت حاج قاسم نقش داشتند و خیانت کردند؛ متاسفانه نفوذی ها در توافقات برجام و رفت وآمدهای مذاکرات در دولت سابق خیانت کردند که در این خصوص باید جوابگو باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، درکارنامه فعالیتهای کاری سعید شهرابی فراهانی سابقه عضویت رسمی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و چند سالی است که در زمینه ارائه تحلیل های سیاسی ورود کرده و حدود ۳۱۳ تحلیل و یادداشت داشته است.

مهمترین غم خود را در عرصه سیاسی و بین الملل، رحلت امام خمینی کبیر (ره) و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی ویاران باوفایش درسحرگاه خونین۱۳دی ۹۸میداند وبی اختیاربابردن اسم حاج قاسم اشکش جاری می‌شود و تاکید دارد دراوج نامردی، بزدلانه ورذالت سردار سلیمانی را به شهادت رساندند و میگوید وقتی خونی به ناحق ریخته شود تنهاخون است که ارام میکند. در یادداشتی که از آن به عنوان لیست دلتاوالفا نام میبرد، تاکیدداردتاانتقام خون حاج قاسم سلیمانی ویارانش را نگیریم ارام نخواهیم نشست.

سعید شهرابی فراهانی، کارشناس مسائل سیاسی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرگزاری برنا در رابطه با عملکرد مجلس یازدهم گفت: مجلس هشتم قوی ترین‌ مجلس بعد از دوران انقلاب اسلامی به شمار می‌رود ولی به تدریج و در طی ادوار پس از آن، از کیفیت مجالس کاسته شد؛ مقام معظم رهبری مجلس یازدهم را انقلابی نامیدند؛ نباید اجازه داد این دور مجلس و دوره های بعدی اسیر روند نزولی شده و مجلس را از راس امور بیندازند. بازی های قدرت در مجلس می تواند نمایندگان را از کار اصلی باز بدارد و نگاه مردم را نسبت به مجلس شورای اسلامی تغییر داده و از مشارکت مردم در انتخابات مجلس بکاهد. 

وی با بیان این‌جمله که مطلوب برخی سیاسیون، ریاست جمهوری و کسب این جایگاه است تاکید کرد: برخی افراد به جای آنکه به کمک به آیت الله رییسی فکر کنند از هم‌اکنون خود را برای ریاست‌جمهوری دوره چهاردهم‌ آماده می‌کنند؛ این کار آنها هم تضعیف خودشان است و هم تضعیف دولت آیت الله رییسی  در حالی که وظیفه همگان کمک به دولت آیت الله رییسی است. 

شهرابی فراهانی گفت: این مطالبه مردمی و انقلابیون وجود دارد که هر چه سریع تر مسببان وضع موجود برکنار شوند زیرا مدیران دولت روحانی اگر کار بلد بودند و توانایی خدمت داشتند در دولت سابق از خود حرکتی نشان می دادند. 

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به فعالیت اصلاح طلبان و طیف دولت تدبیر در طی دو ماه اخیر گفت: روحانی بعد از پایان ریاست‌جمهوری خود، عملکرد فعالی در عرصه سیاسی از خود نشان نداد اما بعد از دیدار اصلاح طلبان در ماه رمضان در منزل کروبی و بدنبال ان جمع شدن در یکی از دفاتر حسن روحانی، مدتی است که فعالیت خود را به همراه اصلاح طلبان افزایش داده است. در این‌ جلسات روحانی، نوبخت. سید حسن خمینی، خاتمی و رمضان زاده عطریانفر، امین زاده، کرباسچی، مرعشی و جمع زیادی از اعضای سابق جبهه مشارکت، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، حزب کارگزاران و وزرای دولت یازدهم و دوازدهم حضور فعالی داشتند. این افراد به دنبال حضور در مجلس دوازدهم هستند و برای ریاست‌جمهوری آینده هم برنامه دارند. نکته مهم دیگر این است که تیم اصلاح طلبان به شدت با برخی سیاسیون که وجه اصولگرایی معتدل دارند ارتباط برقرار کرده اند و به برخی از تیم های سیاسی رده بالا هم نزدیک شده اند و به نوعی بدنبال صورت بندی قدرت  هستند.

سعید شهرابی فراهانی با اشاره به تغییرات در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طبق اخبار غیررسمی آملی لاریجانی بر ریاست مجمع تشخیص ابقا خواهد شد اما زمزمه هایی هم مبنی بر حذف و عدم حضور احمدی نژاد در مجمع مطرح می‌شود.  

شهرابی فراهانی با اشاره به بحث مذاکرات و احیای برجام مطرح کرد: مذاکرات به نتیجه نمی رسد، زیرا اختلافات زیادی وجود دارد غربی ها می‌خواهند بحث صنعت صلح آمیزهسته ای، موشکی، پهپادی رو به جلو ایران را از بین ببرند که اگر این دو از ایران گرفته شود منافع و امنیت ملی به خطر می افتد. از طرفی دیگر در حوزه مذاکرات کاسبان تحریم با استفاده از تمام‌ پارامترهای داخلی و خارجی خود سعی دارند تا مذاکرات به نتیجه نرسد‌. 

وی در همین راستا ادامه داد: آمریکا و اروپا تحت سیطره اسرائیل هستند و تا زمانی که رژیم صهیونیستی نخواهد، اتفاقی در برجام و مذاکرات نمی افتد لابی های اصلی قدرت آمریکا و اروپا دست اسراییل است؛ در طول روند مذاکرات هر وقت به موفقیتی رسیدیم  رژیم صهیونیستی دست به اقداماتی منفی علیه مذاکرات زده است. 

این کارشناس مسایل سیاسی و بین المللی گفت: در دولت روحانی متاسفانه صنعت هسته ای را تا حدود زیادی نابود کردند. نفوذی های فعال در دولت روحانی و سرویس اطلاعاتی غربی، عبری و عربی جلو حرکت رو به جلو هسته ای کشور را گرفتند که یکسری از عملیاتی عای تخریبی آنها اعلام شد و خسارات سنگینی را هم به بار آورد ولی خیانت این افراد و عاملان و همراهان آنها در آینده نزدیک روشن شده و با آنها هم برخورد خواهد شد؛ آنها باید به مردم و در آینده به تاریخ جوابگو باشند. در دولت احمدی نژاد صنعت هسته ای به شدت جلورفت و جان‌گرفت( البته زیر بنای هسته ای در دولت هاشمی وخاتمی گذاشته شده بود) اکنون رییسی در دولت خود دستور تقویت مجدد این صنعت را داده است؛ باید دستگاههای امنیتی مقتدرانه جراحی لازم را انجام داده و با نفوذی ها و جریان خزنده رخنه کرده برخورد قاطعی صورت دهند. 

شهرابی فراهانی عنوان کرد: از مثال های نفوذ در کشور می توان به تغییر هویت و فرهنگ در برخی پاساژهای تهران و کلان شهرها و تغییر بافت ذهنی فروشندگان آن اشاره داشت، پاکسازی برخی از این پاساژهای که به اسم فروش کالاهای فرهنگی و مذهبی اقدامات دیگر انجام می دهند مهم است؛ نباید اجازه داد به مرور زمان بافت فکری و مذهبی این پاساژهای مهم که روزگاری نقش ویژه ای در صدور ارزش های انقلاب و دفاع مقدس داشتند داد. برخی از این پاساژها  از بزرگترین مراکز فرهنگی در قلب تبنده تهران است، از سراسر ایران برای خرید پرچم، پیراهن، ملزومات برای عزاداری هاماه محرم، صفر، شهادت ائمه و جشن ها و اعیاد به این پاساژ می آیند. اما مدتی است شاهد هستیم که برخی مغازه های این پاساژها تغییر رویکرد و کاسبی داده و پیچ و مهره و لوازم خانگی بفروش میرسانند؛ نکته این است کسی که لوازم‌خانگی‌می فروشد؛ باید ردپای نفوذ را از این دست پاساژها پاک کرد. 

وی ادامه داد: کدام یک از سازمان ها و بنیاد ها و ستادها که ساختمان های کمی هم ندارند، به این موضوع و فروش محصولات فرهنگی اهمیت داده اند؟  چرا از مناطقی که طبق متدهای اجتماعی آلوده است، غفلت می کنیم.مثلا  یک فرد در سعادت آباد یاراه اهن برای خرید یه پیراهن ‌مشکی یاپرچم باید به مرکز شهر برود چرا؟ چون در بالا و پایین شهر آن چیز دلخواه مناسب پیدا نمی‌کند و اگر پیداکند بسیار نامناسب و گران است. بعد عده ای هم به پوشش این افراد در ماه محرم خرده می‌گیرند!

کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به بحث گرا دادن در  ماجرای شهادت حاج قاسم سلیمانی خاطر نشان کرد: سحرگاه خونین دی ماه سال ۹۸ تلخ ترین روز زندگی برای خیلی از افراد وحقیررقم خورد.ماداغ دیده ایم وداغدارهستیم وتا انتقام نگیریم ساکت نخواهیم نشست وقتی خون عزیزانی به ناحق ریخته میشودتنهاخون است که ارام میکند؛ سپهبدشهیدحاج قاسم سلیمانی عارفی سالک و زاهد بود اهل تشریفات و ریا نبود و در عین‌حال بسیار فردی مردمی، متفکر، تیزبین و باهوش، با درایت راهبردی بود، حاج قاسم یحیای جبهه مقاومت و انقلاب بود‌؛ سرنوشت شهیدحاج قاسم سلیمانی، مهندس ابومهدی و همه شهدای جبهه مقاومت مانند پیشوایشان حسین بن علی و علمدار کربلا به گودال قتلگاه رسید. حاج قاسم از همه چیز برای رضای خدا گذشت و در آخرین منزل هم ازخود گذشت.( حاج قاسم سلیمانی خودبه مقتل نرفت بلکه خودرابه مقتل رسانید)

 طبق گفته یکی ازعلمای بزرگوارکه فرمودند: در کودکی به آیت الله بهجت خبر می‌رسد که پدرش در حال احتضار است و ایشان خود را به پدر می رساند و پدرشان هم دو دعای خیر برایش می‌کند ، می گویند دعا می کنم که اسمت عالم‌گیر بشود و عزیز خدا بشوی. حاج قاسم در آغاز ماجرای سوریه به دیدن آیت الله بهجت‌می روند و نوید شهادت را از ایشان‌میگیرد و آیت الله بهجت دو دعایی که پدرش در حق او کرده را بدرقه راه حاج قاسم میکند‌.

شهرابی فراهانی عنوان کرد: فرماندهی کل جبهه مقاومت ایران است اما جبهه مقاومت پس از شهادت حاج قاسم و مهندس ابوالمهدی و یاران شهیدشان اتش به اختیار در برخی مواقع عمل میکنند. بعد از شهادت حاج قاسم‌ مطلبی نوشتم‌ تحت عنوان نقش لیست آلفا و دلتا در شهادت حاج قاسم و انتقام همه خونخواهان وی. آلفا لیستی است افراد خارج از کشور است که در شهادت حاج قاسم دست داشتند. اما لیست دلتا افراد داخل کشور هستند که در شهادت حاج قاسم نقش داشتند و خیانت کردند؛ متاسفانه نفوذی ها در توافقات برجام و رفت وآمدهای مذاکرات در دولت سابق خیانت کردند که در این خصوص باید جوابگو باشند.  همه افرادی که در به شهادت رساندن این عزیز زهرا( ع) و یاران شهیدش نقش داشتند باید به سزای اعمال خود برسند و این دست انتقام حتمی است؛ پرونده این افراد تشکیل شده است؛ راهی که سید الشهدا پیش ما گذاشته راه ایثار و مقاومت و ایستادگی در برابر ظالم و جبهه کفر است و همان طور که شاعر فرموده: ماراه تو انتخاب کردیم حسین، وزغیرتواجتناب کردیم حسین، مارازحساب اگرپروایی نیست، روی کرمت حساب کردیم حسین؛ لذا راهی جز پیروزی جبهه حق و مقاومت در برابر جبهه باطل و اسکتبار وجود ندارد.

انتهای پیام/