شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ورزشگاه

عاصم یوسفی: سجادی یک میراث سوخته تحویل گرفت/ به زودی ساخت ورزشگاه ۴۰ هزار نفری آغاز می‌شود

عاصم یوسفی: سجادی یک میراث سوخته تحویل گرفت/ به زودی ساخت ورزشگاه 40 هزار نفری آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور به بررسی عملکرد یک سال اخیر این شرکت و وزارت ورزش و جوانان پرداخت.

علیرضا عاصم یوسفی درباره عملکرد وزارت ورزش و جوانان در یک سال اخیر به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: خدا را شکر با توجه به میراثی که برای ما برجای گذاشته شد عملکرد خوبی داشتیم. توانستیم بدهی‌هایی شرکت را پرداخت کنیم و به پروژه‌های عمرانی برسیم. سال گذشته ۱۵ پروژه سرانجام رسید و امسال هم درصدد تکمیل پروژه‌ها و تقدیم کردن آن به مردم هستیم. در زمینه بهره‌برداری از لحاظ کیفی و همچنین صیانت از بیت‌المال هم اتفاقات خوبی افتاده. الحمدالله درباره برگشت سرمایه و پول به شرکت و خارج کردن شرکت از وضعیت بحرانی هم توانستیم کار خوبی داشته باشیم.

از عاصم یوسفی پرسیدیم آیا می‌تواند بابت عملکرد سال گذشته از خودش یک انتقاد کند که او پاسخ داد: انتقاد از خود آدم کاری سخت است اما می‌شود برخی اوقات و در شرایط سخت خودمان را بابت برخی تصمیمات سرزنش کنیم. به هر حال در برخی شرایط ممکن است در شرایط خاص تصمیم مورد تایید خیلی‌ها نباشد و اصطلاحا همه آن تصمیم را ستایش نکنند. تصمیمات مانند شمشیر دو لبه هستند. یک سری آن را تایید می‌کنند و یک سری خیر.

مهم‌ترین اقدامات شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در دوره وزارت حمید سجادی چه بوده است؟ رئیس این شرکت این‌گونه پاسخ داد: اقدامات زیادی داشته‌ایم. حدودا ۴۰۰ میلیارد تومان بدهی داشتیم که آن را تسویه کردیم. سقف ورزشگاه ۱۲ هزارنفری فرسوده شده بود اما ظرف ۲۵ روز به صورت رایگان آن را ترمیم کردیم. حالا هم از آن بهره‌برداری شده. از سال ۹۶ و ۹۷ مالیات شرکت پرداخت نشده بود که همه را پرداخت کردیم. موارد زیادی داشته‌ایم. برق ورزشگاه آزادی نزدیک به ۵۰ سال است مشکل دارد و حالا با برگزاری مناقصه، پیمانکار در حال کار است. در بحث تبلیغات محیطی به استقلال و پرسپولیس کمک کردیم و ۴۶ میلیارد تومان درآمد برای شرکت ایجاد شد. مجموعه تنیس انقلاب شامل ۲۹ مجموعه بود که در گذشته ۵ میلیارد اجاره داده می‌شد و امسال به ۷ میلیارد رسید اما این ۷ میلیارد با یک مهندسی به ۷۰ میلیارد تومان رسید.

عاصم یوسفی درباره مهم‌ترین اهداف شرکت توسعه اظهار داشت: اهداف زیادی داریم که قطعا نمی توان از بسیاری از آن‌ها به عنوان اهداف وکوتاه مدت یاد کرد زیرا به مرور کار پیش می آید. یکی از مهم ترین برنامه‌های ما برج فدراسیون‌ها خواهد بود. یک برج کامل مد نظر داریم و فعلا در حال اصلاح طرح‌ها آن هستیم. به محض آماده شدن طرح، یک فراخوان داده می‌شود تا فدراسیون‌ها هم پروژه را همراهی کنند. این برج می‌تواند خیلی از دغدغه‌های فدراسیون‌ها را رفع کند.

وی ادامه داد: یک ورزشگاه ۴۰ هزار نفری در مجموعه ورزشی آزادی وجود دارد که ۱۳ سال است رها شده است. وضعیت آن را تعیین تکلیف کردیم. این ورزشگاه در شمال غربی ۳۵ درصد کار و سپس رها شده است. درگیری با پیمانکار وجود داشت و هر سال این پیمانکار با حکم از صندوق، پول می گرفت. حالا اما تعیین تکلیف شده و آماده ساختن است. ساخت ورزشگاه ۴ سال زمان می‌برد اما تعیین تکلیف و افتادن در مسیر ساخت واقعا کاری بزرگ بود.

66

عاصم یوسفی عنوان کرد: اماکن ورزشی ما اغلب بدون هیچ قرارداد و پروسه‌ای معقول در اختیار افرادی مختلف بود. همه را تعیین تکلیف کرده‌ایم. سال آینده با کمک خدا و ائمه ورزشگاه ۴۰ هزار نفری را شروع می‌کنیم و برج فدراسیون‌ها را هم انجام می‌دهیم. مردم در شهرستان‌ها نیاز به مجموعه‌های ورزشی دارند و تلاش می‌کنیم این اتفاق در شهرستان‌ها رخ دهد. از مجموعه دولت و مجلس تقاضای همراهی و کمک داریم. ما سرباز مردم هستیم و شب و روز تلاش می‌کنیم تا آن حال خوبی که روز اول در موردش صحبت کردیم اتفاق بیفتد.

شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و وزارت ورزش و جوانان در یک سال گذشته چه نمره‌ای می‌گیرد؟ پاسخ عاصم یوسفی اینگونه بود: بالاترین نمره ۲۰ است اما بنده به شرکت توسعه نمره ۴۰ می‌گیرد. با سند. حمید سجادی از شهریور سال قبل یک میراث سوخته را تحویل گرفت. ما میراث‌دار یک اتفاق نامیمون بودیم و در این یک سال اتفاقاتی واقعا بزرگ رخ داده. اتفاقاتی که رخ‌دادنش سال‌ها طول می‌کشد. بسیاری از کارها و پروژه‌های که به سامان نرسیده روی ریل است اما برخی توقع دارند یک شبه مشکلات حل شود.

وی در پایان گفت: وزارت ورزش و جوانان ظرف یک سال گذشته به اندازه یک دهه کار کرده است. این حرف من ادعا نیست و من با سند حرف می‌زنم. شرکت توسعه به نوبه خود تمام تلاش را کرده و امیدوارم با انرژی و انگیزه بیشتر به کارمان ادامه دهیم.

انتهای پیام/