شهر خبر

بررسی آئین نامه هیئت ‌های ورزشی را به اتمام رساندیم/لایحه نظام جامع باشگاه داری در کمیسیون فرهنگی در مراحل پایانی است

بررسی آئین نامه هیئت ‌های ورزشی را به اتمام رساندیم/لایحه نظام جامع باشگاه داری در کمیسیون فرهنگی در مراحل پایانی است

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف از برگزاری مسابقات استعداد‌های برتر توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان‌های سراسر کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا، سید محمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در همایش ملی مدیران کل استان‌ها و روسای فدراسیون‌های ورزشی، ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطر شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: جلسه بسیار خوبی را در حضور دکتر سجادی، معاونین محترم، مدیران کل ستادی، استانی و روسای فدراسیون‌های ورزشی برگزار کردیم.

وی افزود: زمان بسیار خوبی برای برگزاری این همایش پیش بینی شده بود چرا که بررسی آئین نامه هیئت ‌های ورزشی را به اتمام رساندیم و در این نشست نقطه نظرات همکاران، کارشناسان و روسای فدراسیون‌ها را جمع آوری کرده و اصلاحاتی را که پیشنهاد دادند در این نشست‌ مطرح و مقرر شد به مدت یک هفته این آیین نامه مورد بررسی قرار بگیرد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای در ادامه با بیان اینکه بسیاری از چالش های میان ادارات کل ورزشی و فدراسیون‌ها توسط این آیین نامه مرتفع خواهد شد، گفت: این قانون اشکالات جزیی دارد که با تبادل نظر می توان آنها را با کم ترین اشکال، مصوب و اجرایی کرد.

سید محمد پولادگر در ادامه سخنان خود، توضیحاتی را در خصوص اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی ارائه کرد و اظهار داشت: روسای محترم نکاتی که مد نظرشان بود را تبیین کردند که گزارشی در این زمینه آماده خواهد شد.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ی باشگاه‌داری بیان کرد: همان‌طور که می دانید لایحه نظام جامع باشگاه‌داری که مدت‌ها است مسکوت مانده بود هم اکنون مراحل پایانی اش را در کمیسیون فرهنگی سپری کند.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری مسابقات استعدادهای برتر ورزش کشور در هفته ورزش و تربیت بدنی خبر داد و افزود: برگزاری این رویداد به دلیل شیوع بیماری کرونا و با نظر فدراسیون پزشکی ورزشی به تعویق افتاد، ما همزمانی برگزاری مسابقات استعدادهای برتر ورزش با هفته دولت را به فال نیک می گیریم. هدف از برگزاری این رویداد، توسعه ورزش قهرمانی و همگانی در استان‌های سراسر کشور است و امیدوارم این رویداد ملی در سال‌های آتی با شکوه بیشتری برگزار شود.

وی در رابطه با ورزش قهرمانی و دفتر مشترک امور فدراسیون‌ها بیان کرد: با توجه به اینکه در دوران پساکرونا هستیم و‌ حجم مسافرت‌ها بسیار بالا است، برای اولین بار جلسات شورای برون مرزی مان را هر هفته برگزار می کنیم تا سفرهای برون مرزی با نظم، ترتیب و رعایت قوانین انجام شود.

سید محمد پولادگر در پایان با اشاره به فعالیت گسترده در این بخش بیان کرد: در طول یکسال فعالیت وزارتخانه، ۶ هزار و ۱۹۹ نفر به رویدادهای مختلف ورزشی اعزام شدند که در حوزه ورزش بانوان افتخارات بسیاری برای کشورمان بدست آمده که بسیاری از آنها برای اولین بار است. روز گذشته تیم ملی هندبال کشورمان برای اولین بار در بحرین بعد از ۱۶ سال موفق شد جواز حضور در مسابقات جهانی در رده سنی نوجوانان را به دست آورد که نتیجه بسیار ارزشمندی بود.

انتهای پیام/