شهر خبر
سبک زندگی

کمک به خود | نکته برای کمک به خود

با این 10 نکته به خودتان کمک کنید

بهبود سلامت روانی و عاطفی فقط به این نیست که تنها به آن فکر کنید. شما برای شروع و کمک به خود به یک نقشه راه و چند ایده برای کمک نیاز دارید. این مطلب نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما در شروع کار کمک می کند.

با این 10 نکته به خودتان کمک کنید

نکته هایی برای کمک به خود

بهبود سلامت روانی و عاطفی فقط به این نیست که تنها به آن فکر کنید. شما برای شروع و کمک به خود به یک نقشه راه و چند ایده برای کمک نیاز دارید. این مطلب نکاتی را در اختیار شما قرار می دهد که به شما در شروع کار کمک می کند.

کمک به خود

پذیرفتن خود

خودتان را بپذیرید! ما همه متفاوت هستیم، اما تنها وجه مشترک ما این است که هیچ یک از ما کامل نیستیم. بسیاری از چیزهای مختلف، از جمله پیشینه، نژاد، جنسیت، مذهب و تمایلات جنسی، ما را به آن چیزی که هستیم تبدیل می کند. هر کس چیزی برای نشان دادن دارد و همه از جمله شما حق دارند به آن ها احترام بگذارند. سعی کنید زیاد به خودتان سخت نگیرید. خودتان را بپذیرید.

کمک به خود؛ خود را درگیر اتفاقات کنید

درگیر شوید! ملاقات با افراد و درگیر کردن خود با چیزهای جدید و تجربیات متفاوت بین شما و دیگران فرق ایجاد می کند. در یک باشگاه ثبت نام کنید. با دوستان خود ملاقات کنید، یک دوره آموزشی شرکت کنید، اگر به اطراف نگاه کنید، کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. با انجام آن چه دلتان می خواهد نه تنها احساس بهتری خواهید داشت، بلکه از حمایت از دیگران نیز سود خواهید برد.

فعال باشید و ورزش کنید

ورزش منظم واقعا به تقویت سلامت روان شما کمک کند. ورزشی را انتخاب کنید که واقعا از آن لذت می برید، مثل شنا، پیاده روی، رقص یا دوچرخه سپس شروع کنید. ممکن است کار سختی باشد، اما ارزش امتحان و انجامش را دارد. ورزش منظم می تواند به شما کمک کند، احساس مثبت تری داشته باشید.

کمک به خود؛ غذای سالم بخورید

بله غذای سالم بخورید! داشتن یک رژیم غذایی متعادل نه تنها به احساس شما کمک می کند، بلکه به طرز فکر شما نیز کمک می کند. سعی کنید به طور منظم غذا بخورید و هر روز پنج وعده میوه و سبزیجات مصرف کنید. غذای خوب برای عملکرد صحیح ذهن و بدن شما ضروری است.

با دیگران ارتباط برقرار کنید

لازم نیست قوی باشید و به تنهایی مبارزه کنید. بودن دوستان تان کنار شما مهم است، به خصوص در مواقع سخت، بنابراین خوب است که با آن ها ارتباط برقرار کنید.

آرامش خود را حفظ کنید. اگر مشغله زیاد سبب سرخوردگی شما شده است. زمانی را برای استراحت اختصاص دهید. چیزهایی مانند گوش دادن به موسیقی، خواندن یا تماشای فیلم را در برنامه روزانه خود بگنجانید. چیزی را پیدا کنید که از آن لذت می برید و برای شما مفید خواهد بود. حتی ۱۰ دقیقه استراحت در طول یک روز شلوغ می تواند بر روان شما تاثیر بگذارد. و به شما کمک کند استرس را بهتر مدیریت کنید.

کمک به خود؛ توانایی خود را به رخ بکشید

از احساسات خود حرف بزنید. خلاقیت ما اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، حتی خودمان خیلی کمتر به آن توجه می کنیم. راهی برای بیان احساسات و نیازهای خود پیدا کنید، مانند روزنامه نگاری، وبلاگ نویسی، نقاشی، نوشتن، یا روش های دیگر.

از احساسات خود حرف بزنید

در مورد احساسات خود صحبت کنید. بسیاری از ما ممکن است گاهی اوقات احساس کنیم در گوشه تنهایی و بین مشکلات خود در حال غرق شدن هستیم. صحبت کردن در مورد احساس شما در بیرون رفت از این حس کمک خواهد کرد. با شخصی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. اگر احساس می کنید کسی نیست که با او صحبت کنید، روی ورق بنویسید. برخی از مردم از صحبت با دیگران خجالت می کشند، اما در چت های نوشتاری خوب هستند، همین کار را انجام دهید. هر روشی را که با آن راحت امتحان کنید. اگر بتوانید اولین قدم را بردارید، از ایجاد احساس خوبی که درون تان شکل می گیرد، شگفت زده خواهید شد.

از دیگران کمک بخواهید

درخواست کمک کنید. اگر از نظر جسمی احساس بیماری کنید حتما با پزشک تماس خواهی گرفت. بنابراین از کمک گرفتن برای سلامت روان خود نیز خجالت نکشید. همه گهگاه به کمک نیاز دارند و درخواست کمک از دیگران اشکالی ندارد. در واقع کمک خواستن نشانه قدرت شخصی است. به خودتان کمک کنید.

 

منبع: خبرنامه