شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین

بازدید مخبر از محل برپایی موکب‌های اربعین

بازدید مخبر از محل برپایی موکب‌های اربعین

معاون اول رییس جمهور از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند آماده سازی و تجهیز این پایانه مرزی برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا، محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در ادامه سفر امروز خود از پایانه مرزی چذابه در استان خوزستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند آماده سازی و تجهیز این پایانه مرزی برای تسهیل در تردد زائران و ارایه خدمات رفاهی هرچه بیشتر به آنان قرار گرفت.

مخبر در جریان این بازدید که استاندار خوزستان و مسئولان محلی نیز او را همراهی می کردند، ضمن گفت‌وگو با مردم و زائران، در جریان دغدغه‌های آنان قرار گرفت و به مسئولین مربوطه دستورات لازم را جهت رفع این دغدغه‌ها صادر کرد.

وی همچنین از محل برپایی موکب‌های اربعین در مجاورت پایانه مرزی چذابه نیز بازدید کرد و از روند آماده‌سازی و استقرار امکانات رفاهی برای پذیرایی از زائران مطلع شد.

معاون اول رییس جمهور همچنین در گفت‌وگو با خبرنگاران با یادآوری تردد محدود زائران برای راهپیمایی اربعین طی سه سال اخیر که ناشی از شیوع کرونا بود، گفت: امسال اشتیاق و انگیزه بالایی در میان زائران برای حضور در این مراسم وجود دار‌د و دولت با این پیش‌بینی اقدامات زیادی را برای خدمات دهی به زوار در هر دو سوی مرز انجام داد.

وی تجهیز گذرگاه‌های مرزی را از جمله اقدامات دولت برای تسهیل در عبور و مرور زائران برشمرد و گفت: در مرزهای مختلف امکانات و تجهیزات رفاهی خوبی برای زائران پیش بینی شده است.

مخبر ادامه‌ داد: برای پیشبرد کارها به کمک‌ مردم نیاز داریم و زوار نیز باید با زمان‌بندی سفر و انتخاب مرزها به نحوی عمل کنند که ازدحام و شلوغی در پایانه‌های مرزی به حداقل ممکن کاهش یابد.

وی افزود: پیش بینی و برآوردهایی از تعداد زائران برای مراسم امسال انجام شده اما دولت هیچ محدودیتی به لحاظ تعداد زائران قائل نیست و شرایط را تا حد امکان برای تردد و عبور زائران از مرزها تسهیل کرده است.

انتهای پیام/