شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مدافع حرم#فیلم کوتاه

ماجرای اتاق عقد و دلتنگی همسر جوان یک مدافع حرم

فیلم کوتاه «اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده با حضور محمدرضا مقدسیان منتقد سیما در هفدهمین پاتوق فیلم کوتاه روز یکشنبه ۶ شهریورماه اکران و نقد می‌شود.

اتاق عقد

به گزارش همشهری آنلاین، فیلم کوتاه «اتاق عقد» به کارگردانی حسن حبیب‌زاده در هفدهمین پاتوق فیلم کوتاه با عنوان «یکشنبه‌های کوتاه» با حضور محمدرضا مقدسیان منتقد سینما، حسن حبیب زاده کارگردان و حسین محروقی مجری و کارشناس روز یکشنبه ۶ شهریورماه در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه ساعت ۱۷:۳۰ اکران و نقد می‌شود.

در خلاصه این فیلم کوتاه آمده است: «اتاق عقد» روایتی از یک مدافع حرم است که برای دومین بار راهی سوریه شده و عاطفه همسر جوانش هم چند روزی است نتوانسته خبری از او بگیرد. او در حین آماده کردن اتاق عقد برای دختر همسایه مداوم به فکر مصطفی همسرش است به‌طوری‌که گاهی او را در میان مهمان‌ها می‌بیند. عاطفه خبر بارداریش را در یک پیام برای مصطفی می‌فرستد؛ اما همچنان جوابی از او نمی‌گیرد. مراسم عقد به پایان رسیده و عاطفه دست‌تنها مشغول کارهای نیمه‌تمام خانه‌شان می‌شود.»

این فیلم کوتاه فضایی دراماتیک دارد و مجید نوروزی، هستی فرحی و مهری آل آقا بازیگران اصلی آن هستند.

گفتنی است حسن حبیب زاده دستیار احمدرضا معتمدی در فیلم سینمایی «آلزایمر» بوده و کارگردانی فیلم کوتاه «قرار؛ رستوران لفونتن»، مستند «جلال به روایت اسالم» و مجموعه «دورت بگردم ایران» ازجمله آثار اوست.

یکشنبه‌های کوتاه پاتوق اکران و نقد فیلم کوتاه به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح است که هر هفته یکشنبه‌ها با حضور عوامل فیلم و منتقدان سینما در مجتمع فرهنگی و هنری اسوه به‌نقد و برسی آثار کوتاه می‌پردازد.