شهر خبر

ابراز همبستگی بغداد با اسلام آباد پس از سیل ویرانگر پاکستان

ابراز همبستگی بغداد با اسلام آباد پس از سیل ویرانگر پاکستان

بغداد همبستگی خود با پاکستان در پی سیل در این کشور را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری عراقی واع، بغداد همبستگی خود با پاکستان در پی سیل در این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای همبستگی خود با دولت و ملت پاکستان در پی سیل اخیر در این کشور که خسارت جانی و مادی برجا گذاشت را اعلام کرد.

وزارت امور خارجه عراق در این بیانیه ضمن ابراز همدردی با خانواده جان باختگان و مفقودان، ابراز امیدواری کرد که دولت و ملت پاکستان از این شرایط سخت عبور کنند و برای مجروحان شفای عاجل را خواستار شد.

روز گذشته هم آیت الله سید علی سیستانی مرجع شیعیان عراق ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان سیل اخیر در پاکستان با درخواست دفتر ایشان در این کشور مبنی بر اختصاص بخشی از وجوهات شرعی برای کمک به آسیب دیدگان سیل در دو ایالت سند و پنجاب موافقت کرد.

لازم به ذکر است که دفتر نخست وزیری پاکستان، جمعه ۴ شهریور طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که وقوع سیل و رانش زمین در این کشور ۹۳۷ کشته برجای گذاشته و بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت تاثیر جاری شدن سیل در این کشور قرار گرفته‌اند.

دفتر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که سیل بیش از ۳۰ میلیون نفر را در سراسر این کشور تحت تاثیر قرار داده است که اکثر آن‌ها به دلیل خسارت به خانه‌های خود در اثر بارندگی شدید و سیل ناشی از آن آواره شده‌اند.