شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بایدن

نقش اف‌بی‌آی در مخفی کردن رسوایی‌های فرزند بایدن

نقش اف‌بی‌آی در مخفی کردن رسوایی‌های فرزند بایدن

ایرنا نوشت: پس از گذشت ماه‌ها از افشای زوایای مختلف از رسوایی‌های هانتر بایدن فرزند جو بایدن رییس جمهوری آمریکا، مارک زاکربرگ بنیانگذار شبکه اجتماعی فیسبوک به تازگی از نقش اف‌بی‌آی در مخفی نگه داشتن برخی از رسوایی‌های بایدن پرده برداشت.

به گزارش روزنامه نیویورک پست، زاکربرک اعلام کرد که فیس بوک مجبور به سانسور برخی از استوری‌های هانتر بایدن شده زیرا اف‌بی‌آی در مورد احتمال استفاده روسیه از آن برای تبلیغات در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هشدار داده بود.

بنیانگذار فیس بوک گفت که اف‌بی‌آی نزد اعضای تیم وی رفته و اخطار داده که باید در حالت آماده باش قرار گیرند. زاکربرگ به نقل از آنچه اف‌بی‌آی به آنها اعلام کرده، افزود:فکر کردیم که تبلیغات زیادی در زمان انتخابات ۲۰۱۶ از سوی روسیه وجود داشت. احتمال دارد چیزی شبیه به این وجود داشته باشد. پس فقط مراقب باشید.

بر اساس این گزارش، فیس بوک و توئیتر در واکنش به هشدار اف‌بی‌آی تبادل برخی از اطلاعات را در ماه اکتبر ۲۰۲۰ محدود کردند.

این مطلب از این جهت مهم است که روزنامه نیویورک پست پیشتر گزارش داده بود: یک لپ‌تاپ که توسط هانتر بایدن در یک تعمیرگاه رها شده بود، حاوی ایمیل‌هایی بود که شامل جزئیات مربوط به معرفی یک سرمایه‌دار انرژی اوکراینی از سوی هانتر به پدرش و ترتیب دادن یک ملاقات بدین منظور بود.

البته از این لپ تاپ برخی تصاویر شخصی مربوط به هانتر بایدن به بیرون درز کرد.

نگرانی اف‌بی‌آی از این باب بود که اطلاعات به دست آمده از این لپ تاپ در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و روسیه از آن به عنوان پروپاگاندا برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ استفاده نماید.

اکنون این آژانس فدرال در واکنش به اظهارات زاکربرگ اعلام کرده است که اف‌بی‌آی فقط می تواند یک نهاد خصوصی را از یک تهدید بالقوه آگاه کند، نه اینکه از آن بخواهد اقدامی انجام دهد.

اف‌بی‌آی در بیانیه‌ای جمعه شب گفت که به شرکت‌ها بمنظور کمک به محافظت از پلتفرم‌ها و مشتریانشان «شاخص‌های تهدید خارجی» را ارائه می‌کند اما «نمی‌تواند از شرکت‌ها بخواهد که در مورد اطلاعات دریافتی اقدامی انجام دهند».

310310