شهرخبر

"برنی سندرز" انتخاب اول از بین ۲۳ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

"برنی سندرز" انتخاب اول از بین ۲۳ نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ایسنا نوشت: بر اساس نتایج یک نظرسنجی جدید، برنی سندرز، سناتور مستقل ایالت ورمونت آمریکا که سابق بر این در رقابتهای درون حزبی دموکراتها برای تعیین نامزد انتخابات ریاست جمهوری این حزب شرکت داشته، در میان فهرستی از ۲۳ نامزد احتمالی ریاست جمهوری انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا بالاترین درصد تایید را به دست آورد.

به نقل از پایگاه هیل، طبق نتایج این نظرسنجی جدید انجام شده از سوی شرکت "ایپسوس/یو.اس.ای تودی"، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که حداقل دیدگاهی تا حدی مثبت نسبت به برنی سندرز دارند، در حالی که ۴۱ درصد گفتند که نظری منفی درباره او دارند.

در این نظرسنجی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با کسب نظر مثبت ۴۳ درصد رتبه دوم را به خود اختصاص داد، اگرچه درصد کسانی که او را نامطلوب ارزیابی کردند با رقم ۵۲ درصد به طور قابل توجهی بالاتر از سندرز بود. دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا هم درصدهایی برابر با درصد کسب شده از سوی جو بایدن داشت.

در این نظرسنجی بعد از این سه شخصیت سیاسی، نام چند نامزد بالقوه شناخته شده دیگر به همراه چند رقیب احتمالی کمتر شناخته شده در میان رای دهندگان مطرح شد.

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور فعلی آمریکا و مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق هر دو دست کم ۴۰ درصد رای مثبت از جانب پاسخ دهندگان دریافت کردند و به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را در بین کل نامزدها در این زمینه کسب کردند.

در میان رای دهندگان دموکرات بایدن بیشترین اقبال را با کسب بالاترین رقم رای مثبت یعنی ۸۲ درصد کل رای دهندگان دموکرات کسب کرد در حالی که بایدن در میان جمهوریخواهان تنها رای مثبت ۱۱ درصد از آنها را به دست آورد.

بایدن و دستیارانش تاکید دارند که او قصد نامزد شدن برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۴ را در صورت که وضعیت سلامتش اجازه دهد، دارد.

در نظرسنجی مذکور آلکساندریا اوکازیو کورتز، قانونگذار دموکرات ایالت نیویورک آمریکا با کسب رای مثبت ۳۳ درصدی در جایگاه ۱۱ در بین کل ۲۳ نامزد احتمالی قرار گرفت. ۳۸ درصد از پاسخگویان نسبت به کورتز نظر منفی داشتند.

این قانونگذار ترقی خواه نزد جمهوری‌خواهان کمترین درصد تایید را داشت و ۱۰ درصد از جمهوریخواهان در مورد نظر مثبت داشتند که یک درصد کمتر از آرای بایدن و هریس بود.

ترامپ در بین جمهوریخواهان بیشترین رای مثبت را با رقم ۸۱ درصد کسب کرد. بعد از او هم در این گروه مایک پنس و تد کروز به ترتیب با ۶۹ و ۶۸ درصد رای مثبت جمهوریخواهان قرار گرفتند.

گروهی از فرمانداران میانه روی جمهوری‌خواه هم نامشان در این نظرسنجی مطرح شد که شامل لری هوگان، فرماندار مریلند و کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر بودند اما آنها درصد آرای مثبت کمتری را به دست آوردند.

اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان نشان دادند که با این دو فرماندار ناآشنا هستند، در حالی که چهره های برجسته مانند ترامپ و پنس را اکثر رأی دهندگان شرکت کننده در این نظرسنجی می شناختند.

این نظرسنجی از ۱۸ تا ۲۲ اوت از طریق مصاحبه آنلاین با ۲۳۴۵ بزرگسال آمریکایی با ضریب خطای ۲.۵ درصد انجام شد.

310310