شهر خبر

ان‌بی‌سی‌نیوز:

پیرمرد ۷۲ ساله حاضر در حمله به کنگره، به ۴سال زندان محکوم شد

پیرمرد ۷۲ ساله حاضر در حمله به کنگره، به ۴سال زندان محکوم شد

مرد ۷۲ ساله آمریکایی به اتهام ضرب و جرح یک افسر پلیس در جریان حمله ششم ژانویه هواداران رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره این کشور، به چهار سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، «هاوارد سی. رایچاردسون»، مرد ۷۲ ساله اهل ایالت پنسیلوانیا که در ماه آوریل به جرم خود مبنی بر ضرب و جرح یک افسر پلیس در جریان حمله هواداران «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق آمریکا به ساختمان کنگره، اعتراف کرده بود، به ۴ سال حبس محکوم شده است.

براساس بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، این مرد کهنسال به مأموران پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفته که به دلیل «عصبانیت شدید» از نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ و همچنین ادعاها در مورد تقلب انتخاباتی، در شورش ششم ژانویه حاضر شده و در جریان هرج و مرج و شلوغی‌ها، یک افسر پلیس را با پرچم زده است.

در حکم وزارت دادگستری آمریکا به این موضوع اشاره شده است که ریچاردسون نقش خود را در این شورش ناچیز جلوه داده، در مورد اقدامات خود اطلاعات کذب ارائه کرده و به دروغ مدعی شده که پرچم جنبش «بک دِ بلو/ Back the Blue» را دست داشته نه پرچم ترامپ.

در بیانیه وزارت دادگستری آمریکا ریچاردسون به ۴۶ ماه حبس و همچنین پرداخت ۲ هزار دلار غرامت تخریب، محکوم شده است و پس از سپری کردن دوران حبس نیز، تا سه سال تحت مراقبت خواهد بود.