شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#مشتریان#جلوگیری

اخذ دلار از مشتریان توسط برخی از پزشکان و رستوران‌ها/حفره‌های اجرای قانون سامانه مودیان بر طرف شود

اخذ دلار از مشتریان توسط برخی از پزشکان و رستوران‌ها/حفره‌های اجرای قانون سامانه مودیان بر طرف شود

عضو کمیسیون برنامه و بودجه راه‌کارهای جلوگیری از حفره‌های اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی را تشریح کرد.

محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره موفقیت اجرای قانون سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی، اظهار کرد: برخی از اصناف مانند پزشکان و رستوران‌ها بویژه در شهرهای مرزی وجه خود را از بیماران و مشتریان برای دور زدن این قانون به صورت نقدی دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای اجرای این قانون حفره وجود دارد اما بر اساس بررسی‌های میدانی حجم تخلف از اجرای قانون زیاد نیست، افزود: به هر حال این حفره‌ها در اجرای قانون مذکور وجود دارد که باید بر‌طرف شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توضیح راه‌کارهایی برای برطرف کردن حفره‌های اجرای قانون سامانه مودیان، بیان کرد: قوانین ما پیوست فرهنگی ندارد، ما پیش از اجرای قانون باید فضا را برای اجرا فراهم کنیم؛ برای مثال در اجرای همین قانون اگر ما دادن دلار یا پول نقد به اصناف را برای مصرف کننده تبدیل به ضد ارزش و برای آنها حساسیت ایجاد کنیم که این کار برداشتن پول از جیب مردم و عدم پرداخت حقوق دولتی است، مردم خودشان ناظر اجرای قانون می‌شوند.

وی ادامه داد: نکته بعدی این است که برای اجرای دقیق و درست برخی از قوانین باید قوانین مکملشان نیز هم زمان اجرایی شود یعنی اگر ما مالیات بر درآمد را سریعتر اجرا کنیم عملا خلأ قانون سامانه مودیان یعنی اخذ ارز از سوی برخی از اصناف نیز بر طرف می‌شود. چرا که طبق این قانون هر پولی که به حساب شخص بیاید محاسبه شده و مالیاتش دریافت می‌شود.

انتهای‌ پیام/