شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#همدان#وزیر نیرو#شهرکرد

آخرین وضعیت حل مشکل آب در همدان از زبان وزیر نیرو

بعد از قطعی آب در شهرکرد بحران کمبود و قطعی آب به همدان نیز رسیده است و مهم ترین سد این استان یعنی سد اکباتان دچار کاهش شدید آب شده است.

آخرین وضعیت حل مشکل آب در همدان از زبان وزیر نیرو

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به اجرای خط اصلی انتقال آب به همدان، اظهار کرد: کاهش شدید آب سد اکباتان از ۱۱۰۰ لیتر به کمتر از ۴۰۰ لیتر، مشکلاتی برای اهالی شهر همدان به وجود آورده است، بر همین اساس به‌دنبال تأمین منابع جدید برای آب این منطقه هستیم.

تلاش شبانه‌روزی برای حل قطعی آب در همدان

وی اضافه کرد: از نقاط مختلف اطراف همدان در حال آبرسانی به این شهر هستیم، به‌نحوی که پروژه‌های متعددی در این حوزه تعریف شده است و امکانات، تجهیزات و لوازم موردنیاز از نقاط مختلف کشور و شرکت‌های آبفا به این شهر ارسال شده است و به‌طور شبانه‌روزی برای خدمت به هموطنان و حل این مشکل در حال تلاش هستیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه "امیدواریم مردم به‌زودی شاهد اثربخشی نتایج تلاش‌های انجام‌شده باشند"، خاطرنشان کرد: دیروز و امروز بخشی از آبی که از دست رفته بود، جبران شده است و در روزهای آینده میزان آب مورد نیاز باقی‌مانده هم تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به مشکلات موجود و وجود دو شبکه آبرسانی در شهر همدان، افزود: این موضوع مشکل دیگری بود که در زمان کاهش آب سد اکباتان، به چشم می‌خورد؛ در طول چند شبانه‌روز گذشته، عملیات اجرایی اصلاح شبکه آغاز شد تا آب از یک سامانه واحد به تمامی نقاط شهر همدان برسد.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد که با انجام اقدامات لازم، تأمین آب شهر همدان به حالت عادی برگردد.