نگرانی اسرائیل از تاثیر منفی توافق هسته ای با ایران بر توافقات سازش

رسانه های رژیم صهیونیستی نوشتند که این رژیم نگران است که توافق هسته ای احتمالی با ایران بر توافقنامه های سازش تل آویو با برخی دولت  عربی موسوم به "توافقنامه های ابراهیم" تاثیر منفی بگذارد.

وبگاه صهیونیستی "مکور ریشون" به نقل از "مائیر بن شابات" رئیس پیشین شورای امنیت رژیم صهیونیستی نوشت که یکی از پیامدهای منفی امضای توافق هسته ای میان ایران و قدرت های بزرگ این است که توافقات عادی سازی روابط با دولتهای عربی را در معرض خطر قرار می دهد و این توافق مانعی در برابر تقویت روابط با دولتهای عربی و ادامه توافقات سازش احتمالی با دولتهای دیگر عرب خواهد بود.

بن شابات در ادامه با اشاره به تصمیم امارات مبنی بر بازگشت سفیرش به تهران بعد از چند سال قطع روابط گفت: این امر یک نقطه تحول است که امکان نزدیک شدن روابط ایران با کشورهای خلیج فارس را به همراه دارد؛ به ویژه اینکه جایگاه و نفوذ ایران بعد از توافق هسته ای احتمالی افزایش خواهد یافت.

وی گفت که سلطان نشین عمان نیز اجازه نداد که شرکت های هواپیمایی "اسرائیلی" از حریم هوایی آن ها استفاده کنند و این دلیل دیگری بر این امر است.

بر اساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی پیش از این چند بار نسبت به امضای یک توافق هسته ای احتمالی با ایران ابراز نگرانی کرده بودند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی اخیرا اعلام کردند که دولت بایدن در حوزه تصمیم گیری درباره پرونده توافق هسته ای با ایران، "وقعی" به نظرات رژیم صهیونیستی نمی نهد.

یانون مگال روزنامه نگار اسراییلی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: یائیر لاپید از جو بایدن، درخواست مکالمه با رئیس جمهور آمریکا را کرده ولی به وی گفته شده که رئیس جمهور در تعطیلات به سر می برد.

نگرانی اسرائیل از تاثیر منفی توافق هسته ای با ایران بر توافقات سازش

مگال افزود که بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم شتابان به واشنگتن پرواز کرد اما آمریکا پاسخ ایران (در مورد توافق هسته‌ای) را پیش از سفر او  داده بود. به طور خلاصه، این یعنی اینکه بایدن کابینه رژیم صهیونیستی را اساسا به حساب نمی آورد.