شهرخبر

بیماری های خطرناکی که افراد شکم بزرگ را درگیر میکنند

بزرگی شکم علاوه بر ظاهر زشت باعث بیماری هایی می شود که سیستم سلامت بدنی شما را دچار مشکل می کند برای مقابله بهتر است آنها را بشناسید.

دیابت نوع 2 یکی از رایج ترین مشکلاتی است که به خاطر چربی اضافه شکم اتفاق می افتد. افرادی که شکم بزرگ و چربی زیادی در این ناحیه دارند، بیشتر در معرض دیابت قرار می گیرند؛ چرا که ترشح از چربی شکم در طول شب به میزان قابل توجهی افزایش می یابد که ممکن است یک مکانیسم اولیه منجر به مقاومت به انسولین که یک عامل خطر قوی برای دیابت نوع 2 است؛ شود.

دیابت
بیماری قلبی

بیماری قلبی یکی از ترسناک‌ترین پیامدهای چربی اضافی احشایی است. اکثر اوقات بیماری قلبی به خاطر تجمع چربی در ناحیه شکم اتفاق می افتد؛ در واقع بین تجمع چربی در شکم و همچنین بیماری قلبی عروقی ارتباط مستقیمی وجود دارد.
بیماری کبد

بیماری کبد نیز مرتبط با چربی شکم است. افرادی که اضافه وزن دارند و چاق هستند؛ باید بیشتر مراقب باشند. یک مطالعه گسترده نشان داده است که از دست دادن 10 درصد از وزن بدن می تواند چربی کبد را هم تا حد زیادی کاهش دهد.

مشکلات کبدی
فشار خون بالا

تحقیقات نشان می دهند که چربی موجود در شکم می تواند در رگ‌ های خونی این ناحیه هم تجمع پیدا کند و باعث فشار خون بالا شود.
افسردگی

مطالعات زیادی ثابت کرده اند که چربی شکم و افسردگی با یکدیگر مرتبط هستند. از طرفی افزایش خطر دیابت و مشکلات قلبی عروقی به خاطر چربی شکم؛ خود می‌ تواند افسردگی را تشدید کند.