شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#واکسن#تفاهم نامه

با انعقاد تفاهم نامه مقرر شد؛

همکاری پژوهشگاه ژنتیک و انستیتو پاستور برای تولید واکسن و کیت

همکاری پژوهشگاه ژنتیک و انستیتو پاستور برای تولید واکسن و کیت

پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور ایران تفاهم نامه ای در راستای تولید واکسن و کیت منعقد کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری، نشست انعقاد تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور با حضور دکتر جواد محمدی سرپرست پژوهشگاه ژنتیک و دکتر رحیم سروری رئیس انستیتو پاستور در پژوهشگاه برگزار شد.

محمدی در این نشست گفت: یکی از اهداف ما در تعامل با سایر مراکز علمی، هم افزایی در تخصص ها و توانمندی های علمی و حل مسائل ملی و مشکلات کشور است، به همین دلیل اینگونه مسائل را در اولویت فعالیت‌های علمی، پژوهشی و تحقیقاتی پژوهشگاه و همکارانمان قرار داده ایم.

سروری رئیس انستیتو پاستور گفت:همکاری این دو مرکز علمی بیش از دو دهه قدمت دارد و نشست کنونی نیز قطعا در جهت انسجام و همکاری بیش از پیش برای این دو مجموعه برگزار شده است.

وی افزود: همکاری این دو مرکز در دوران کرونا در تشخیص بیماری کووید برای کمک به سیستم درمانی بسیار ثمر بخش بوده است.

تفاهم نامه علمی و پژوهشی با مفاد اجرای طرح های تحقیقاتی مشترک،توسعه همکاری های علمی مشترک با برگزاری دوره های آموزشی و پژوهشی، بهره مندی از امکانات طرفین و توسعه دانش فنی و انتقال فناوری، بین پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و انستیتو پاستور به امضای روسای دو مرکز رسید.

زمینه های همکاری دومرکز علمی شامل تولید واکسن، کیت های تشخیصی و بخش های مختلف تخصصی زیست فناوری از جمله کشاورزی، پزشکی طیور و میکروارگانیسم مهندسی بافت خواهد بود.