شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#ارتباطات

سامانه ارتباطات مردمی شورای نگهبان رونمایی شد

سامانه ارتباطات مردمی شورای نگهبان رونمایی شد

به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تسهیل تعاملات و‌ تقویت ارتباط دو سویه مردم با این شورا در دو حوزه‌ مسوولیت شورای نگهبان، سامانه ارتباطات مردمی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که صبح امروز ( شنبه 5 شهریور) با اشاره به آخرین وضعیت بررسی مصوبات مجلس در این شورا گفت:  از دو مصوبه اخیری که در شورا مورد بررسی قرار گرفت اولین مورد طرح شفافیت قوای سه گانه بود که در جلسه چهارشنبه شورا بررسی شد. 

وی افزود: در مرحله قبل ایرادات متعددی گرفته شد ولی با اصلاحاتی که صورت گرفته اکثر ابهامات برطرف شده ولی در یکی از موارد ابهامات باقی مانده درباره شفافیت رای‌گیری صحن مجمع تشخیص و هیئت عالی نظارت مجمع، مجلس اصلاحی را انجام نداده و تلقی ما اصرار مجلس بر این ماده مصوب بوده است. 

طحان نظیف گفت: همچنین دو مورد ابهام دیگر همچنان در مصوبه مجلس وجود دارد از جمله اینکه  منظور از مشمولان ماده چیست، چرا که مشمولان ماده 2 با مشمولان ماده 3 متفاوت است که طبعا این مسئله مصوبه مجلس را دارای ابهام کرده است. همچنین ابهامی که در بند 6 راجع به مرجع تشخیص مصادیق این بند در صورت اختلاف نظر بین شورا و مجلس، همچنان باقی مانده است. 

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: البته هیئت نظارت مجمع نیز در موارد متعددی به این طرح ایراد گرفته بود که بنا بر نامه ای که اخیرا به دست ما رسیده تقریبا اکثر ایرادات گرفته شده از سوی هیئت عالی نظارت از جمله ایرادات موجود در مواد یک تا چهارم مصوبه مجلس همچنان باقی مانده که این موارد به مجلس منعکس شده است. 

همچنین در حاشیه این نشست، به منظور توسعه ارتباطات شورای نگهبان و تسهیل تعاملات و‌ تقویت ارتباط دو سویه مردم با این شورا در دو حوزه‌ مسوولیت شورای نگهبان یعنی حوزه حقوقی اعم از مصوبات مجلس، اساسنامه‌ها و استعلامات دیوان عدالت اداری و همچنین تفسیر اصول قانون اساسی و حوزه انتخابات، سامانه ارتباطات شورای نگهبان رونمایی شد.

این خبر در حال تکمیل است...

انتهای پیام/