شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#شورای نگهبان#شفافیت#ارتباطات#نشست خبری

سخنگوی شورای نگهبان:‌

اکثر ایرادهای طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی اصلاح شده است/ رونمایی از سامانه ارتباطات مردمی شورای نگهبان

طحان‌نظیف: لایحه رتبه‌بندی معلمان با دو ایراد مواجه شد/ تشریح آخرین مصوبات شورای نگهبان

هادی طحان‌نظیف در نشست خبری امروز گفت: اکثر ایرادهای طرح شفافیت قوای سه‌گانه و دستگاه‌های اجرایی اصلاح شده و موارد کمی باقی مانده است.

به گزارش مشرق، سخنگوی شورای نگهبان در ابتدای نشست خبری خود با بیان اینکه از نشست خبری قبلی تا کنون ۱۰ طرح و لایحه در جلسه شورای نکهبان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: ۳۵ استعلام نیز از دیوان عدالت اداری در جلسه فق‌های شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه طرح شفافیت قوای سه گانه و دستگاه‌های اجرایی در جلسه روز چهارشنبه این شورا بررسی شد، گفت: بیشتر ایرادات متعدد این طرح با اصلاحات صورت گرفته از سوی مجلس برطرف شده است.

به گفته طحان نظیف، مجلس درباره شفافیت آرای مجمع تشخیص مصلحت نظام و هیات عالی نظارت بر سیاست‌های کلی نظام عملا مجلس اصلاحی را انجام نداده، بنابراین ایرادات شورای نگهبان نسبت به این دو مورد باقی است.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه اظهار داشت، طرح بعدی که در شورا بررسی شد طرح مانع زدائی از صنعت برق بود که شورای نگهبان در ماده ۳ این طرح با توجه به تعیین ضابطه برای مصرف مشترکین ابهام تشخیص داد.

به گفته طحان نظیف، در ماده ۶ و در تبصره ۲ عبارت کم مصرف برای مصارف خانگی به کار رفته بود که بنا به نظر شورای نگهبان، منظور دقیق از واژه کم مصرف باید مشخص شود؛ ضمن اینکه در ماده ۸ این مصوبه هم ایراداتی وجود دارد.

وی در ادامه این بخش از توضیحات خود گفت: در ماده ۱۱ این مصوبه معیار عدم تولید در داخل کشور از این جهت که شامل مواردی می‌شود که امکان تولید آن در داخل وجود دارد ابهاماتی وجود داشت و این برخلاف مسئله حمایت شورای نگهبان از تولید داخلی محسوب می‌شود.

این خبر تکمیل می شود...