شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#آمریکا#دونالد ترامپ

با حکم قاضی فدرال؛

بخشی از تحقیقات مرتبط با بازرسی از خانه ترامپ علنی می شود

بخشی از تحقیقات مرتبط با بازرسی از خانه ترامپ علنی می شود

یک قاضی فدرال آمریکا خواستار علنی‌شدن مدارک بازرسی خانه دونالد ترامپ شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ یک قاضی دادگاه فدرال آمریکایی دستور علنی شدن بخشی از مدارک وزارت دادگستری درباره بازرسی از خانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در فلوریدا را صادر کرد.

گفته شده که حکم دادگستری آمریکا درباره بازرسی از خانه ترامپ ممکن است حاوی اطلاعات کلیدی درباره اسناد طبقه بندی شده کاخ سفید باشد که ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود به اقامتگاه اش در فلوریدا منتقل کرده است.

پیش از این هفته گذشته وکلای وزارت دادگستری آمریکا گفته بودند که انتشار متن حکم می‌تواند امنیت شاهدان را به خطر بیندازد و تحقیقاتی را که هنوز در مراحل اولیه است، با چالش روبرو سازد. اکنون اما قاضی فدرال گفته است که انتشار عمومی بخش‌هایی از این حکم می‌تواند از برخی ابهامات جلوگیری کند.

قاضی فدرال آمریکا در عین حال این اختیار را به وزارت دادگستری داده تا نسخه سانسور شده و بدون افشای جزئیاتی که ممکن است مانع از ادامه تحقیقات یا آسیب رساندن به شاهدان شود، را علنی کند و در این صورت انتشار پرونده به صورت کامل نخواهد بود.

حکم بازرسی از خانه ترامپ دو هفته پیش منتشر شد و نشان داد که ۱۲ مجموعه سند محرمانه از اقامتگاه ترامپ توقیف شده است و سپس بسیاری از رسانه‌های آمریکایی با اشاره به بی‌سابقه بودن بازرسی از خانه یک رئیس جمهوری سابق آمریکا، خواستار علنی شدن شواهد و مدارک مربوط به بازرسی از خانه ترامپ شدند.

رؤسای جمهوری آمریکا موظفند که تمام اسناد و ای ‌میل‌های خود را با پایان دوره ریاست جمهوری‌شان به آرشیو ملی کشور بدهند، هرچند شب گذشته «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا به موضوع بردن اسناد از دفتر کارش به خانه اشاره کرد و گفت که رئیس جمهور به عنوان فرمانده کل قوا گاهی اوقات مجاز است اسناد حساس را به خانه ببرد.