شهر خبر

سی ان ان:

آمریکا خواستار آزادی یک زندانی دیگر در روسیه شد

آمریکا خواستار آزادی یک زندانی دیگر در روسیه شد

وزارت امور خارجه آمریکا نام یک زندانی دیگر آمریکایی را به روسیه داده و از مسکو خواسته است تا این زندانی را هم آزاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی سی ان ان آمریکا روز جمعه گزارش داد، وزارت امور خارجه این کشور از روسیه خواسته است که «مارک فوگل» شهروند آمریکایی را که در حال گذراندن محکومیت ۱۴ ساله در زندان روسیه است، آزاد کند. این شهروند آمریکایی به دلیل همراه داشتن حشیش در روسیه به زندان محکوم شده است.

در این گزارش به نقل از خانواده و وکیل فوگل آمده است که وزارت امور خارجه از روسیه می‌خواهد که فوگل را به دلایل بشردوستانه به دلیل شرایط بد سلامتی و سن او آزاد کند.

گفته شده فوگل، معلم تاریخ ۶۱ ساله در مدرسه انگلیسی-آمریکایی در مسکو، ۱۱ ماه پیش پس از بازگشت به روسیه به دلیل داشتن ۱۷ گرم حشیش دستگیر شد. این گزارش می‌افزاید که خانواده فوگل ادعا می‌کنند که حشیش توسط پزشک برای درمان درد شدید ستون فقرات وی توصیه شده است.

پیش از این، «دیمیتری پسکوف»؛ سخنگوی کرملین با تأیید اظهارات اخیر وزیر خارجه روسیه برای تبادل زندانی با آمریکا گفته بود: تبادل زندانی بین مسکو و واشنگتن می‌تواند در چارچوب توافق شده بین رئیسان‌جمهوری دو کشور در ژنو صورت گیرد.

از سوی دیگر، دادگاه روسیه یک آ مریکایی دیگر بنام «بریتنی گرینر» بسکتبالیست را به اتهام حمل مواد مخدر به ۹ سال زندان و پرداخت ۱۶ هزار دلار جریمه محکوم کرده است.

آمریکا از روسیه خواسته است تا اتباعش شامل «بریتنی گرینر» و «پل ویلان» تفنگدار سابق آمریکایی را آزاد کند تا واشنگتن هم در مقابل «ویکتور بوت» تبعه روسی را آزاد کند. در حال حاضر به نظر می‌رسد که نام یک زندانی دیگر به فهرست آمریکا برای آزادکردن زندانیان محکوم در روسیه افزوده شده و مشخص نیست که آیا چنین درخواستی از سوی مقامات مسکو پذیرفته شود یا خیر؟