شهر خبر

سومین روز و "جمعه کاری" دولت چگونه گذشت/ وزرای رئیسی به کدام استان ها سفر کردند؟

سومین روز و "جمعه کاری" دولت چگونه گذشت/ وزرای رئیسی به کدام استان ها سفر کردند؟

دیدارهای چهره به چهره و ملاقات های مردمی آنقدر با استقبال مواجهه شده است که حتی پس از پایان دور اول سفر های استانی، در هفته دولت هم وزرا فرصت را مغتنم شمردند و در این روزها با حضور در مساجد و هیئات در میان‌مردم حاضر می شوند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سفر به ۳۱ استان در یک سال رکوردی بی سابقه است که توسط رییس دولت سیزدهم به ثبت رسیده است.برای مردمی که سالهاست رئیس جمهوری را ازنزدیک ندیده اند این فرصتی بود تا سفره دل خود را پیش عالی ترین مقام‌اجرایی کشور وا کرده و به بیان‌مشکلات و رنج ها بپردازند‌. 

دیدارهای چهره به چهره و ملاقات های مردمی آنقدر با استقبال مواجهه شده است که حتی پس از پایان دور اول سفر های استانی، در هفته دولت هم وزرا فرصت را مغتنم شمردند و در این روزها با حضور در مساجد و هیئات در میان‌مردم حاضر می شوند. 

در سومین روز از هفته دولت، اعضای کابینه دولت سیزدهم تمام قد در راستای حل مشکلات مردم قدم برداشتند. 

سفر وزیر نفت به پایتخت نفتی ایران

همزمان با هفته دولت جواد اوجی، وزیر نفت به همراه تعدادی از مدیران این وزارتخانه صبح روز جمعه، چهارم شهریور در سفر یک‌روزه خود به استان خوزستان سفر کرد، در این سفر عملیات اجرایی تعدادی از طرح های وزارت نفت آغاز و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

IMG_20220826_233219_741

وزیر نفت در میز خدمت نماز جمعه اهواز حاضر شد

جواد اوجی امروز پس از نماز جمعه اهواز برای ارتباط بی واسطه دولت‌مردان با اقشار مختلف مردم دیدار کرد و به خواسته‌های آنان گوش فرا داد.

وزیر نفت در این دیدار چند ساعته به بیان اقدام‌های شاخص انجام شده در زمینه مسئولیت اجتماعی و منابع انسانی به‌ویژه تبدیل وضعیت ایثارگران در صنعت نفت و به‌کار گیری فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعت نفت پرداخت.

دولت خود را مکلف به پاسخگویی به مردم می‌داند

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور که در هفته دولت به همدان سفر کرده بود در میز ارتباطات مردمی گفت: دولت مردمی سیزدهم پاسخگویی به مطالبات و خواسته های مردم را برای خود به عنوان یک تکلیف می داند.

IMG_20220826_225005_483

میثم لطیفی روز جمعه در میز ارتباطات مردمی سازمان اداری استخدامی کشور در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان افزود: با توجه به قرار داشتن در هفته دولت، دولت مردمی سیزدهم خود را مکلف می داند که پاسخگو باشد و گزارش عملکرد یکساله خود را به سمع و نظر مردم برساند.

پیشرفت و موفقیت دولت سیزدهم منوط به پشتیبانی مردم است

 سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم که به اراک سفر کرده بود در میان مردم گفت: پیشرفت و موفقیت دولت سیزدهم در عرصه‌های داخلی و بین المللی منوط به پشتیبانی همه‌جانبه مردم از دولت است.

IMG_20220826_225016_211

محمد هادی زاهدی وفا روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اراک، مطرح کرده است: ارتباط با مردم از جمله مهمترین رویکرد دولت سیزدهم بوده و در این راستا در مدت یکسال گذشته رییس جمهوری و هیات دولت در مدت یکسال گذشته در ۳۱ استان کشور حضور یافته است.

بیان دستاوردهای دولت موجب اعتماد مردم به نظام می‌شود

سخنگو و رییس شورای اطلاع رسانی دولت هم که به لرستان سفر کرده بود در اجتماع مردمی گفت: بیان دستاوردهای یکساله دولت موجب اعتماد مردم به نظام و ناامیدی دشمنان خواهد شد.

علی بهادری‌جهرمی روز جمعه در نشست با روابط‌عمومی‌ دستگاه های اجرایی لرستان با بیان اینکه امروزه بیشترین تحرک دشمن در حوزه رسانه و جنگ رسانه‌ای است افزود: دشمنان چهره و دستاوردهای نظام را مخدوش می‌کنند اما هیچ دستاوردی را بازگو نمی‌کنند و نقاط ضعف را چندین برابر نشان می‌دهند.

سفر وزیر علوم به کرمان

همزمان با هفته دولت دکتر محمد علی زلفی گل ، به کرمان سفر کرد. 

کلنگ زنی طرح توسعه آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه شهید باهنر یکی از برنامه های وزیر علوم در این سفر بود.

وزیر علوم همچنین در این سفر از تدوین امتیازات ویژه‌ای در آئین‌نامه‌های جدید برای ارتباط بین صنعت و دانشگاه خبر داد.

حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه در میز خدمت استانداری خراسان رضوی

همزمان با هفته دولت، میرکاظمی با حضور در میز خدمت استانداری خراسان رضوی به‌منظور تکریم ارباب‌رجوع، از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار گرفت و گفت: ارتقای رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است.

وی گفت: جلوگیری از تضییع حقوق مردم، تکریم ارباب‌رجوع، جلوگیری از سرگردانی مردم در ساختمان‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است.دولت و همچنین ایجاد نظام اداری پاسخگو و کارآمد از اهدافی است که دولت سیزدهم آنها را به جدیت پیگیری می‌کند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران هم به بوشهر سفر کرد

در این سفر طبق گفته اسلامی، عملیات احداث پروژه آب شیرین‌‌کن در بوشهر امروز، چهارم شهریور ماه آغاز شد.

IMG_20220826_233200_857

این پروژه مطالبه دیرینه و کهن مردم استان بوشهر محسوب می‌شود.

اسلامی گفت:  تلاش می‌کنیم تا این پروژه را حتی در کمتر از ۲ سال به اتمام رسانده و بهره‌برداری کنیم.  نیروگاه اتمی بوشهر در حال توسعه است و ما دو واحد نیروگاهی ۱۰۵۰ مگاواتی دیگر در دست اجرا داریم.  امروز با تصمیم مسوولان استانی، این مجتمع به نام شهید رییسعلی دلواری نام‌گذاری شد. در نظر داریم تا آب و برق را به صورت توأمان برای مناطق همجوار با نیروگاه‌ها تامین کنیم. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به درخواست‌های مردم کرمانشاه رسیدگی کرد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه استاندار و جمعی از مسوولان استانی ظهر جمعه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در میز خدمت واقع در مسجد جامع کرمانشاه حضور یافت و به مشکلات مردم رسیدگی کرد.

IMG_20220826_233757_507

محمدمهدی اسماعیلی در سخنرانی بین الصلاتین نماز جمعه کرمانشاه از راه اندازی قرارگاه محرومیت زدایی از حوزه فرهنگ و هنر خبر داد و گفت: نظام فرهنگی کشور باید به ریل سیاستگذاری در تراز انقلاب اسلامی برسد و امروز ما بعد از یک سال به جای شعار، می‌توانیم کارنامه عملیاتی خود را ارائه دهیم.

میز خدمت در شیراز با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهور

روز جمعه چهارم شهریور و همزمان با سومین روز از هفته دولت، میز خدمت با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) در شیراز برپا شد.

IMG_20220826_233247_964

محسن رضایی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز گفت: امروز شاهد هستیم که یک سیاست خارجی واحد از بالاترین سطح نظام تا مجریان در کشور وجود دارد در حالی که در مقطعی جمهوری اسلامی یک سیاست داشت و بعضی دولتمردان ساز دیگری می زدند.

آمریکا و اروپا راهی جز پذیرش برجام ندارند

معاون اقتصادی رئیس جمهور، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی را آخرین تیر ترکش آمریکا و اروپا دانست و گفت: در مقطع کنونی آنها راهی جز پذیرش برجام ندارند.

وزیر دادگستری هم به استان زاهدان سری زد و مشکلات قضایی مردم را مورد بررسی قرار داد.

بیش‌از ۵۲ هزار قلم کالا در سامانه ۱۲۴ ثبت شده است

امیر حسین رحیمی، وزیر دادگستری روز جمعه در حاشیه ستاد تنظیم بازار سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۵۲ هزار قلم کالا در سامانه ۱۲۴ ثبت شده که قیمت آنها مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان است و معنی آن این بوده که اگر مردم بخواهند متوجه شوند که یک کالا گران هست یا نه می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند.

ارتباط گیری با مردم اصلی است که همواره مورد تاکید رییس جمهور بوده و از همان ابتدای شکل گیری دولت برای اعضای کابینه خود حفظ سرمایه اجتماعی و بازگشایی امید و اعتماد افرینی بین‌مردم را از اصول مهم تعریف کرده است.

وزارت بازرگانی در دولت سیزدهم تشکیل می‌شود

سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس جمهور روز جمعه در دیدار با شماری از مردم و دهیاران روستای بناب در استان زنجان با بیان اینکه به زودی وزارت بازرگانی با هدف ایجاد سازو کارهای مناسب برای تنظیم بازار، کنترل قیمتها و کاهش مشکلات مردم در کشور شکل می‌گیرد، گفت: تشکیل این وزارتخانه با توجه به التهابات کنونی بازار، تورم، افزایش قیمتهای جهانی، سودجویی ها ضروری است.

فاطمی امین در گناباد 

سید رضا فاطمی امین هم روز جمعه به گناباد سفر کرد

وزیر صمت در آیین افتتاح طرحهای صنعتی و کشاورزی گناباد با اشاره به اینکه مسایل بانکی بسیار مزمن و پیچیده شده است و برای رفع آن باید چند اقدام ابتکاری و مهم انجام شود، افزود: ۳۰ درصد تسهیلات بانکی مربوط به بخش صنعت و معدن و تجارت است و باید با همکاری و هم افزایی بین بخشی دست اندرکاران ذیربط و افزایش نظارتهای میدانی به گونه ای عمل کرد که این تسهیلات در مسیر خود هزینه شوند.

تسهیلات ازدواج و فرزندآوری کمتر از ۱۵ روز پرداخت شود

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده روز جمعه به ایلام سفر کرد.

خزعلی در جمع مردم ایلام خبر داد: برای تسهیل در ازدواج آسان و فرزندآوری مصوبه هایی در دولت صورت گرفته است که بر اساس آن، تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید در مدت ۱۰ تا ۱۵ روز به متقاضیان پرداخت شود.

IMG_20220826_233307_553

انسیه خزعلی روز جمعه در جمع خبرنگاران استان ایلام اظهار داشت: باید سطح فرهنگ خانواده ها برای فرزندآوری و ازدواج آسان افزایش یابد و انجمن های مردم نهاد فعال اجتماعی باید در حوزه فرهنگ سازی خانواده ها ورود کنند.

نکته حائز اهمیت در میز خدمت امروز ایلام حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده بود که از نزدیک پای درددل بسیاری از مراجعان نشست و تعداد زیادی از افراد نیز درخواست های خود را در قالب نامه به همراهان انسیه خزعلی داده و امیدوار به پیگیری تقاضای خود شدند.

معلمان طرح مهرآفرین بزودی تعیین تکلیف می‌شوند

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در سومین روز هفته دولت به خراسان جنوبی آمد و با همراهی استاندار در میز خدمت نماز جمعه بیرجند حضور یافت.

 وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی نیروهایی که از طریق طرح مهرآفرین جذب شده‌اند، در دست بررسی است و به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود.

IMG_20220826_233301_828

 یوسف نوری شامگاه جمعه در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی گفت: معلمان مهرآفرین براساس قرارداد شرکتی از زمان دولت نهم و دهم جذب آموزش و پرورش شدند و چون در آزمون استخدامی شرکت نکرده بودند، مشمول طرح رتبه‌بندی معلمان نشدند.

برگزاری میز خدمت پس از ۲ سال وقفه در ایلام

مصلی شهر ایلام پیش از برگزاری نماز جمعه شاهد برگزاری میز خدمت دستگاه های مختلف به مناسبت هفته دولت پس از وقفه ای ۲ ساله بود.

صدور ۷۴ هزار مجوز کسب و کار در ۵ ماه/ رونمایی الگوی جدید سهام عدالت در ماه های آتی

IMG_20220826_233215_962

میز خدمت متفاوت در ارومیه با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی 

امروز جمعه چهارم شهریور همزمان با سومین روز هفته دولت، میز خدمت با حضور احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و مدیران کل دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در استان آذربایجان غربی در مصلای امام خمینی شهر ارومیه محل برگزاری نماز جمعه برپا شد

همزمان با هفته دولت احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ارومیه با اشاره به اقدامات دولت برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، گفت: تاکنون ۲۴۰ هزار تقاضای مجوز در درگاه ملی مجوزها ثبت و برای ۷۴ هزار درخواست، مجوز صادر شده است.

دولت در یک سالگی خود، با رجوع به مردم بسیاری از بحران ها را توانسته مدیریت کند

احمد صالحی رییس مرکز ارتباطات مردمی هم در صبح روز جمعه به بجنورد سفر کرد . با حضور صالحی ۱۱۷ طرح با اعتبار ۲۲۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

IMG_20220826_233212_864

ضرورت حل مشکلات تامین آب کشور با تدبیر مدیران 

رییس مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری صبح امروز در آیین افتتاح پروژه خط انتقال آب سد شیرین دره به شهر بجنورد گفت: مشکلات حوزه تامین آب شرب استان تنها با تلاش ، همت و اخلاص و برنامه ریزی مدیران ارشد کشوری و به تبع آن مدیران استانها حل می شود .

فرودگاه‌ها نقش کلیدی در توسعه مازندران دارند/ امیدواریم شاهد پروازهای بین‌المللی در این استان باشیم

مردم مازندران میزبان وزیر ارتباطات 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ظرفیت های مازندران در حوزه گردشگری گفت : فرودگاهها نقش کلیدی را در توسعه استان دارند که باید به این بخش توجه ویژه ای شود.

 عیسی زارع پور روز جمعه در آیین بهره برداری از طرح های فرودگاه شهدای ساری ضمن قدردانی از زحمات مسوولان افزود: اهمیتی که فرودگاه برای مازندران دارد از آن جهت است که این استان ظرفیت بی بدیل در گردشگری دارد که حضور گردشگران برای استفاده از آنها می تواند به زیرساخت فرودگاهی نیاز است.

 آیت‌الله رئیسی دولت را با حجمی از بدهی‌های انباشته و کسری بودجه تحویل گرفت

سید صولت مرتضوی، معاون اجرایی رییس جمهور صبح جمعه و در سومین روز از هفته دولت که به منظور نظارت میدانی بر اجرای مصوبات سفرهای استانی به استان قم سفر کرد.

IMG_20220826_233937_730

 معاون اجرایی رییس جمهور گفت: آیت‌الله رئیسی دولت را با حجمی از بدهی‌های انباشته و با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی تحویل گرفت.

سید صولت مرتضوی روز جمعه به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های عبادی - سیاسی نمازجمعه این هفته قم گفت: هفته دولت فرصتی است تا به بیان خدمات دولت اشاره کنیم. حدود یکسال از عمر دولت مردمی گذشت و شاید سوال شما مردم این باشد که دولت در این یکسال چه توفیق و ناکامی‌هایی داشته است.

معاون اجرایی رییس جمهور درباره تبین عملکرد دولت گفت: آیت الله رییسی وقتی دولت را تحویل گرفت که بر اساس اسناد موجود دستگاه ها با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومان روبرو بود. از سویی  هزینه هایی که با اوراق خزانه صورت گرفته بود ماهانه در سال ۱۴۰۰ بیش از۱۲ هزار میلیارد تومان و از اوایل امسال حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان بدهی به بار گذاشتند. به عبارتی از ابتدای دولت سیزدهم تا انتهای این دولت به طور تقریبی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی انباشته از محل عرضه اسناد خزانه است

 

آب‌بهای کشاورزان صفر می‌شود/ بسته‌های تشویقی دولت برای اصلاح الگوی کشت

سید جواد ساداتی‌نژاد به قزوین رفت

وزیر جهادکشاورزی بامداد امروز در نشست هم‌اندیشی تشکل‌ها، بهره‌برداران و شرکت‌های دانش‌بنیان استان قزوین از فروش ۳۰ هزار میلیارد تومانی اموال مازاد دولتی در بخش جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از فروش این اموال و املاک در سفرهای استانی مصوب شده که سهم استان قزوین از این محل ۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر کشاورزی که الگوی کشت را رعایت کند، آب‌بهایش ۵۰ درصد کاهش می‌یابد و اگر نرخ بهره‌وری را ۵۰ درصد بالا ببرد، آب‌بهای او صفر می‌شود.  

 قوی ترین سیستم سلامت منطقه متعلق به ایران است

بهرام عین اللهی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به آذربایجان شرقی سفر کرده است در میز ارتباطات مردمی برپا شده در مصلای تبریز حاضر شد و از نزدیک به مشکلات و خواسته‌های مردمی رسیدگی کرد.

IMG_20220826_233317_477

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سیستم سلامت جمهوری اسلامی ایران در منطقه قوی ترین سیستم محسوب می‌شود و ما به کشورهای همسایه هم خدمات ارائه می‌دهیم.

 بهرام عین اللهی روز جمعه در مراسم افتتاح پروژه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد: بر این اساس کشورهای منطقه از خدمات سلامت ایران بهره مند می شوند و البته درصدد ارتقای سطح خدمات هستیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت آمبولانس های اتوبوسی توسط شرکت ایران خودرو دیزل نشان از قدرت تجهیزاتی کشور دارد، گفت: این اتوبوس ها در اختیار مراسم پیاده روی اربعین قرار گرفته است و سپس در کشور توزیع می شود.

 دولت سیزدهم به شعار مردمی بودن عمل کرده است

 میز خدمت در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر کرج با حضور دکتر دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور برگزار شد.

دهقان در سخنان پیش لز هطبه نماز جمعه گفت: دولت سیزدهم در یک سال گذشته نشان داده که به شعار انتخاباتی خود مبنی بر « مردمی بودن» عمل کرده است.

 محمد دهقان در سخنان  پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرج افزود: هیچ دولتی طی یک سال به ۳۱ استان سفر نکرد و در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی این اقدام دولت سیزدهم ویژه بود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم  روزهای پنجشنبه و جمعه خود را صرف ارتباط با مردم و حل مشکلات آنان کرده و ارتباط با مردم در اقصی نقاط کشور برقرار ساخته است.

دور دوم سفر های استانی، طبق گفته معاون اجرایی رئیس جمهور به زودی آغاز خواهد شد. حضور مردم در میزهای ارتباطی که به آنها اختصاص داده شده نشان از احیای امید و اعتماد مردم دارد. پیگیری ها برای حل مشکلات مردم با طور مستمر از سوی دولت دنبال می‌شود و ارتباط و ملاقات با مردم هر بار رنگ تازه ای به خود میگیرد‌.

انتهای پیام/