شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روسیه

مدودف:

روسیه هنوز پاسخ هسته ای را ضروری نمی داند

روسیه هنوز پاسخ هسته ای را ضروری نمی داند

روسیه تاکنون اقداماتی را که مستلزم پاسخ هسته‌ای این کشور باشد، مشاهده نکرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه روز جمعه در گفتگو با یک تلویزیون فرانسوی گفت: روسیه تاکنون هیچ اقدامی را ندیده است که این کشور را ملزم به استفاده از سلاح هسته‌ای کند.

مدودف گفت: چهار دلیل برای استفاده روسیه از سلاح‌های هسته‌ای وجود دارد: پرتاب موشک‌های بالستیک در قلمرو فدراسیون روسیه یا متحدان آن، استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه فدراسیون روسیه، حمله به زیرساخت‌های حیاتی که نیروهای هسته‌ای فدراسیون روسیه را کنترل می‌کنند و همچنین سایر اقدامات تهدید کننده، اما تاکنون چنین اقداماتی مشاهده نشده است.

چند روز پیش نیز، «دیمیتری مدودف» گفته بود که درباره شرایط و آینده جنگ در اوکراین تنها یک‌ونیم سناریو وجود دارد. وی نظر خود را این‌گونه شرح داد: درباره اینکه شرایط در اوکراین چگونه خواهد شد، یک‌ونیم سناریو بیشتر وجود ندارد. همه اهداف عملیات نظامی روسیه محقق خواهد شد، یا کودتایی در اوکراین رخ می‌دهد که همه اهداف عملیات نظامی روسیه را به رسمیت خواهد شناخت.

مدودف دو هفته پیش نیز با بیان اینکه عملیات نظامی روسیه در اوکراین در واکنش به تهدیدهای امنیتی غرب بوده تأکید کرد: روسیه عملیات نظامی ویژه در اوکراین را آغاز کرد و هم‌اکنون در حال دست‌یابی به اهداف مدنظر است و به همه اهدافش در جنگ دست خواهد یافت.

در ۲۴ فوریه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد که به منظور «غیرنظامی‌کردن و نازی‌زدایی اوکراین» و در پاسخ به درخواست کمک رهبران جمهوری‌های دونباس (در شرق اوکراین) فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در خاک اوکراین را صادر می‌کند. مناطق شرقی اوکراین روس‌تبار هستند و سال‌ها هدف حملات مداوم ارتش دولت مرکزی اوکراین بوده‌اند. در اوایل ماه مارس، این مناطق خودمختاری خود را اعلام کردند.