شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اربعین#تقویت#موکب#های#ایرانی#عراقی#اربعین#اصل#است

اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق :

تقویت موکب های ایرانی و عراقی در اربعین اصل است

  تقویت موکب های ایرانی و عراقی در اربعین اصل است

حجت الاسلام حسینی گفت: همه بار اربعین به دوش موکب هاست. هر کس می‌خواهد قدمی برای اربعین بردارد موکب ها را تقویت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید حسینی دبیر اتحادیه رادیو تلویزیون‌های عراق در گردهمایی بزرگ یاوران رسانه‌ای اربعین گفت: زمانی که بچه بودیم اربعین را با افتخار به صدها نفری تعبیر می‌کنیم، هیأت‌های کمی آن زمان بودند، تا اینکه در سال ۵۵ به جمعیت هزاران نفری در اربعین رسیدیم و همان زمان صدام تحمل نکرد و با توپ و تانک حمله کرد و نگذاشت ما به کربلا برسیم و چند نفر را هم جلوی چشم ما اعدام کرد.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۷ اربعین دیگر از سوی صدام قطع شد و تا صدام سقوط کرد و آمریکایی‌ها وارد عراق شدند. هر استان را به یک کشور اروپایی داد و ما همان سال با پای پیاده توانستیم به اربعین برویم. نگاه ما در عراق به صد میلیون زایر است و در حال حاضر در فکر این هستیم که اگر روزی زائران به صد میلیون برسد چگونه می‌توانیم پذیرا باشیم. ما در عراق بدون ایران احساس وحشت داریم. وقتی ایرانی‌ها ورود می‌کنند احساس می‌کنم حتماً پیروز می‌شویم.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر مهمترین مشکل عراق گفت: ما در عراق کمبود ولایت داریم و این حقیقت را باید واقف شویم. ولایت فقیه در عراق نداریم مردم ایران باید خدا را شکر کنند. ما اگر ولی فقیه داشتیم عراق این جور می‌شد؟ امروز در عراق ما جنگ بین شیعه و شیعه را شاهدیم و این امر به دلیل نبودن ولایت فقیه و یک رهبر مقتدر است. مرجعیت در عراق داریم اما مانند مرجعی که در زمان شاه وجود داشت و هیچ کاری نمی‌توانست انجام دهد.

وی ادامه داد: هنوز هند و پاکستان و آفریقایی‌ها نیامدند. در آفریقا پنج میلیون انصار المهدی هستند و هنوز از برپایی مراسم اربعین اطلاعی ندارند.

رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق گفت: فرهنگ سازی کنید تا اربعین زائران به دلیل ازدحام زیر قبه نروند و از دور زیارت کنند. شخصاً خودم و خانواده در روز اربعین از هرکجا گنبد را ببینیم سلام کرده و زیارت اربعین را می‌خوانیم. ما در عراق از همه ظرفیت‌های شیعیان برای استقبال زائران استفاده می‌کنیم. ما باید کاری کنیم تا اهل سنت و کردها هم بیایند. دولت هیچ دخالتی ندارد و تنها امنیت را برای ما به ارمغان می‌آورند.

حجت الاسلام حسینی افزود: همه بار اربعین به دوش موکب هاست. هر کس می‌خواهد قدمی برای اربعین بردارد موکب ها را تقویت کند. در حال حاضر خیلی از موکب‌های ایرانی نتوانستند مشکل گازوییلی و غذا را حل کنند و این بزرگترین مشکل و آسیب فعالیت‌های اربعینی است. در گذشته موکب‌های ایرانی با عراقی‌ها تکمیل می‌شدند اما امروز صدها موکب با ما تماس گرفتند که موکب‌های ایرانی کجا هستند. اینکه ایرانی‌ها تنها موکب می‌زنند آفت بزرگی است. در صورت تقویت موکب ها ما می‌توانیم پذیرای زائران زیادتر و خدمات بهتری باشیم.