شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#توافق هسته#توافق هسته ای#نخست وزیر

تشدید تنش بین صهیونیست ها؛

اولمرت: خطر نتانیاهو از توافق هسته ای برای اسرائیل بیشتر است

اولمرت: خطر نتانیاهو از توافق هسته ای برای اسرائیل بیشتر است

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با طرح انتقاداتی تند از رئیس حزب لیکود و ضعیف توصیف کردن او، گفت: خطر دوباره به قدرت رسیدن نتانیاهو از توافق هسته ای برای اسرائیل بیشتر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «ایهود اولمرت» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، امروز جمعه در سخنانی با مطرح کردن انتقاداتی تند در حوزه‌های داخلی و خارجی علیه «بنیامین نتانیاهو» رئیس حزب لیکود و نخست‌وزیر اسبق این رژیم، او را به ضعف متهم کرد.

اولمرت که با رادیوی عبری زبان 103fm مصاحبه می‌کرد، گفت: اقدامات نفتالی بنت، یائیر لاپید و بنی گانتز در سال گذشته نتایج بهتری را نسبت به یاوه‌گویی های نتانیاهوی ضعیف داشته است که وعده نابودی حماس را داد ولی موفق به این کار نشد چرا که جرأت هیچ کاری در مقابل این گروه را ندارد.

وی در ادامه افزود: نتانیاهو مسئول بحرانی شدن پرونده هسته‌ای ایران بوده است. او بود که با اثرگذاری بر دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا باعث خروجش از توافق هسته‌ای شد. خروج آن‌ها از آن توافق بیش از هر چیز دیگری باعث سرعت بخشیدن به پیشرفت ایران در پرونده هسته‌ای شد.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی هشدار داد: احتمال روی کار آمدن نتانیاهو و بن غفیر (عضو کنیست) بزرگ‌ترین خطر راهبردی است که اسرائیل را بیش از توافق هسته‌ای ایران تهدید می‌کند. ما باید بر روی این خطر تمرکز کنیم چرا که بیش از هر خطر دیگری ما را تهدید می‌کند.

گفتنی است که طی روزهای اخیر تحرکات مقامات رژیم صهیونیستی علیه مذاکرات لغو تحریم‌های ایران شدت گرفته که ناشی از هراس آنها از احتمال به نتیجه رسیدن این مذاکرات است.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج ماهه از ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیأت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.