شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#یمن#سازمان ملل#آتش#آتش بس#نفت#کشتی

عصام المتوکل:

ائتلاف سعودی به آتش بس پایبند نیست/ توقیف سه نفتکش در بنادر یمن

ائتلاف سعودی به آتش بس پایبند نیست/ توقیف سه نفتکش در بنادر یمن

سخنگوی شرکت نفت یمن ضمن متهم کردن سازمان ملل به همکاری با ائتلاف متجاوز سعودی در زمینه محاصره علیه مردم یمن، از توقیف سه کشتی حامل فرآرده های نفتی در بنادر یمن توسط این ائتلاف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت دولت نجات ملی یمن در صنعا درباره تازه‌ترین تحولات مربوط به آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در این کشور و نقض بندهای آن توسط ائتلاف متجاوز سعودی گفت: طبق آتش بس درباره ورود ۵۴ کشتی حامل سوخت به بنادر یمن توافق شده بود ولی تا کنون فقط ۳۳ کشتی به این بنادر رسیده اند.

وی در ادامه افزود: ائتلاف متجاوز سعودی در حال حاضر سه کشتی حامل سوخت از جمله دو کشتی حامل مازوت برای نیروگاه‌های برق و یک کشتی حامل دیزل را توقیف کرده است در حالی که هر سه کشتی از مجوزهای سازمان ملل برخوردار هستند.

این مقام ارشد یمنی تصریح کرد: فرستاده سازمان ملل و در پشت آن مقامات این سازمان آنطور که مطلوب و لازم است، ائتلاف متجاوز را برای وارد کردن کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی به بنادر یمن تحت فشار قرار نداده اند. ما بر خلاف ادعای سخنگوی سازمان ملل، از ابتدای آتش بس تا کنون شاهد ورود روان و بدون مشکل کشتی‌های حامل فرآورده‌ای نفتی به بنادر یمن نبوده ایم.

المتوکل افزود: کشورهای ائتلاف متجاوز و سازمان ملل واردات را به بنادر اماراتی محدود و بهای کشتی‌ها را به نفع بانک‌های اماراتی پیش پرداخت کرده اند.

سخنگوی شرکت نفت یمن در پایان گفت: سازمان ملل تنها برای جمع آوری کمک‌های مالی به نمایندگی از مردم یمن حرکت می‌کند، در حالی که برای رفع محاصره آنها کاری انجام نمی‌دهد.