شهر خبر

وزیر بهداشت:

۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را دولت پرداخت می کند

۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را دولت پرداخت می کند

تبریز- وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت توجه به موضوع فرزندآوری و جوانی جمعیت کشور گفت: ۹۰ درصد هزینه درمان ناباروری را دولت پرداخت می کند تا زوج ها مشکلی در فرزندآوری نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین‌اللهی ظهر جمعه در جمع نمازگزاران تبریزی در مصلی امام (ره) با بیان اینکه دولت سیزدهم در اوج کرونا، امور را تحویل گرفت، افزود: به لطف و مدد الهی و در شرایط تحریم اقتصادی، از این بحران عبور کردیم.

وی اظهار داشت: در آن مقطع، تأمین واکسن با مقاصد سیاسی دچار مشکل شده بود، اما با عزم ملی در دولت جدید، سیل واکسن به کشور وارد شد و در تولید واکسن به توفیقات چشمگیری دست یافتیم؛ مردم پای کار آمدند و در مدت کوتاهی در اوج بیماری دلتا، واکسیناسیون را محقق کردند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ۶ نوع واکسن در کشور ایجاد شده است، گفت: ۱۵۳ میلیون رقم واکسیناسیون انجام شده است.

عین‌اللهی با اشاره به اذعان سازمان ملل به موفقیت ایران در کنترل بیماری کرونا و تأیید چند واکسن تولیدی ایران، گفت: پوشش واکسیناسیون در کشور تاکنون ۹۶ درصد دوز اول، ۸۶ درصد دوز دوم و ۵۷ درصد دوز سوم است.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیون واکسن به عنوان ذخیره داریم و شرکت‌های تولید دارو واکسن در کشور الان به مرحله‌ای رسیده‌اند که اگر هر گونه تهدیدی با هر نوع ویروسی ایجاد شود می‌توانند واکسن تولید کنند.

وی همچنین تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیمه همگانی ۶ میلیون نفر، پیشرفت ۹۸ درصدی نسخه الکترونیکی، اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای بیماران صعب‌العلاج و اجرایی شدن صندوق مربوطه و اجرای طرح دارویار بعد از حذف ارز ترجیحی را از اقدامات دولت مردمی در حوزه بهداشت و درمان ذکر کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رشد جمعیت کشور در اثر سیاست‌های غلط به حدود یک درصد رسیده است، افزود: قرارگاه جوانی جمعیت پس از ابلاغ قانون مربوطه آغاز شده؛ شبکه درمان ناباروری را در کشور شروع کردیم.

عین‌اللهی گفت: ۶ تا ۷ سال فرصت داریم تا جمعیت را افزایش دهیم و به همین منظور مجلس قانون جوانی جمعیت را تصویب کرده است.

وی گفت: سه و نیم میلیون نفر در کشور نابارور هستند که با مصوبه مجلس تا ۹۰ درصد هزینه ناباروری در مراکز دولتی و هفتاد درصد در مراکز خصوصی پرداخت خواهد شد.

وزیر بهداشت به معضل دارو در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات در کشور داشتیم که به دلیل دو نرخ بودن باعث قاچاق دارو می‌شد؛ طرح دارویار به برکت نسخه الکترونیکی ایجاد شد و جلوی قاچاق گرفته شد.

وی افزود: در یک سال گذشته ۱۰ هزار تخت بیمارستانی ایجاد کردیم و در شبکه‌های بهداشت و درمان ۲ هزار خانه جدید اضافه می‌کنیم، همچنین در حوزه تکمیل تجهیزات اقدامات مؤثری آغاز شده است.