نجات معجزه آسای کوهنوردان گمشده در گالیکش

به گزارش رکنا؛ رییس هلال احمر شهرستان‌های گالیکش و مینودشت محمدرضا استیری اظهارداشت: پنجشنبه شب گزارشی مبنی بر گمشدگی ۲ فرد ۲۱ و ۳۷ ساله در منطقه نیلکوه دهنه پاسنگ پایین به پایگاه امداد و نجات مرحوم حاج امیر ابراهیمی (سه راهی) گالیکش اعلام شد.

وی افزود: در این حادثه ۲ تیم امدادی در قالب چهار نجاتگر به همراه یک راه بلد بومی با به کارگیری خودروهای کمک‌دار آمبولانس و خودرونجات به منطقه اعزام شدند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان‌های گالیکش و مینودشت ادامه داد: نیروهای امدادی با همکاری یک راه بلد بومی افراد گمشده را پس از حدود ۲ ساعت پیدا کرده و در محل امن تحویل خانواده‌هایشان دادند.

استیری بیان کرد: این ۲ از ساکنان روستای اطراف بودند که برای کوهنوردی و گردشگری به مقصد مرداب نیلکوه عازم طبیعت کوه شدند، اما با تاریک شدن و نداشتن تجهیزات لازم مانند چراغ قوه مسیر بازگشت را گم کردند.

به گزارش ایرنا، آبشار لووه، آق سو و گلستان، مرداب نیلکوه، درخت گردوی فارسیان، موزه حیات وحش میرزابایلو، مرتع بادیانلی روستای آق قمیش، روستاهای قوشه چشمه، تنگراه، لووه، کرنگ کفتر، کندوس کوه، فارسیان، پنو، کیارام، پادل دل، لیرو و فرنگ از جاذبه‌های گردشگری گالیکش محسوب می‌شود.

مساحت گالیکش ۸۹ هزار هکتار است که ۱۷ هزار هکتار آن در محدوده پارک ملی گلستان با مدیریت محیط زیست، ۵۱ هزار هکتار آن جنگل و مرتع با مدیریت منابع طبیعی و ۲۱ هزار هکتار آن هم به عنوان اراضی کشاورزی، روستایی و شهری در اختیار مردم است.