شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#روسیه#واشنگتن

برای از سرگیری نظارت‌های هسته‌ای آماده‌ایم | آمریکا مایل نیست

معاون نماینده روسیه در کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه هسته‌ای گفت، ظاهرا آمریکا برای از بین بردن موانع بر سر راه بازرسی روسیه از تاسیسات هسته‌ای واشنگتن تحت پیمان «استارت نو»، هیچ عجله‌ای ندارد.

روسيه و آمريكا

به گزارش همشهری آنلاین، معاون نماینده روسیه در کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه هسته‌ای گفت، ظاهرا آمریکا برای از بین بردن موانع بر سر راه بازرسی روسیه از تاسیسات هسته‌ای واشنگتن تحت پیمان «استارت نو»، هیچ عجله‌ای ندارد.

 خبرگزرای اسپوتنیک نوشت: آندری بلوسوف، معاون نماینده روسیه در کنفرانس بازنگری پیمان منع اشاعه هسته‌ای به خبرنگاران گفت: تصمیم ما برای تعلیق فعالیت‌های بازرسی تحت پیمان استارت نو به هیچ وجه نباید به عنوان امتناع روسیه از تحقق تعهداتش در این پیمان برداشت شود. اتفاقا برعکس است. ما می‌خواهیم اصل برابر این پیمان رعایت شود.

او گفت: آمریکایی‌ها هیچ عجله‌ای برای تغییر این وضعیت ندارند. هرگاه شرایط مناسب برقرار شود، ما آماده ازسرگیری بازرسی‌ها خواهیم بود.

پیشتر ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت تحریم‌های این کشور علیه روسیه، مانعی بر سر راه بازرسان روسیه در نظارت بر اجرای پیمان استارت نو در آمریکا قرار نمی‌دهد.

اما آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا به سخنان ند پرایس واکنش نشان داد و گفت: تحریم‌های واشنگتن علیه روسیه این روند را بسیار پیچیده کرده‌ است.

او گفت: ما همچنان با طرف آمریکایی کار می‌کنیم تا این مسئله را برطرف کنیم. واشنگتن باید در عمل نشان دهد که به پیمان استارت نو و تعهداتش ضمن آن، پایبند است. این به نفع هر دو کشور است که بلافاصله به ساز و کار کامل بازرسی بازگردند.