شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مایکروسافت#ویندوز

واکنش دیدنی رهبران مایکروسافت هنگام رونمایی از ویندوز 95

به گزارش آی زندگی، شاید باورتان نشود اما بیل گیتس و استیو بالمر، موسسین مایکروسافت و مدیران ارشد بزرگترین کمپانی نرم افزاری آن زمان را می‌بینید که 27 سال پیش در مراسم رونمایی ویندوز 95 با آهنگ Start Me Up {رونمایی از منوی استارت برای اولین بار} ذوق زده شده‌اند.

با نصب ویندوز 95 روی رایانه‌های دسکتاپ تحول بزرگی در دنیای آی تی رخ داد و بعدا با توسعه اینترنت، زندگی روزمره انسان به طور کلی تغییر کرد تا جایی که امروز گفته می‌شود کاربران آمریکایی هر 10 دقیقه یکبار گوشی خود را چک می‌کنند.

 

ویندوز ۹۵ واسط گرافیکی کاربر مبتنی بر سیستم‌عامل است که توسط مایکروسافت منتشر شد. در طول ساخت آنرا با اسم رمز ویندوز و شیکاگو می‌شناختند. ویندوز ۹۵ فروش مناسبی داشت و موفق‌ترین سیستم‌عامل در زمان خود بود. سه سال پس از آن مایکروسافت ویندوز ۹۸ را منتشر نمود. قبل از ویندوز ۹۵ ویندوز ۳٫۱ به بازار عرضه شده بود.ویندوز ۹۵ به علت این‌که عضو زین‌پس ویندوز ۳ است تحت نام ویندوز ۴ نیز شناخته شده. برخی ویندوز ۹۵ را انقلابی در نرم‌افزارها و سیستم‌عامل‌های کامپیوتر در زمان خود می‌دانند.هم چنین این نسخه از ویندوز برای اولین بار از منوی استارت رونمایی و پشتیبانی کرده است.این نسخه از ویندوز تا زمانی که ویندوز ۹۸ منتشر شد یک شاهکار به حساب میامد و یکی دیگر از ویژگی های خوب آن این بود که تصاویر زمینه ظاهر شدند.{لینک}

ویلیام هنری گیتس سوم  William Henry Gates III  زادهٔ ۲۸ اکتبر ۱۹۵۵ در سیاتل، کارآفرین، بازرگان، سرمایه‌دار، نیکوکار و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که در سال ۱۹۷۵ با مشارکت پل آلن شرکت مایکروسافت را بنیان گذاشت. وی تا مارس ۲۰۱۷ با دارایی خالص ۸۶ میلیارد دلار به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته می‌شد.

گیتس از آغاز بنیان‌گذاری مایکروسافت تا سال ۲۰۰۰ برای مدت ۲۵ سال به‌عنوان مدیرعامل مایکروسافت کار کرد و تا سال ۲۰۱۴ در مجموع ۳۹ سال، ریاست هیئت مدیره مایکروسافت را برعهده داشت. او در مارس ۲۰۲۰ از هیئت مدیرهٔ این شرکت کناره‌گیری کرد.گیتس کماکان با در اختیار داشتن ۱٫۳٪ از سهام این شرکت، سهام‌دار عمدهٔ مایکروسافت است.

استیو آنتونی بالمر  Steven Anthony Ballmer زاده ۲۴ مارس ۱۹۵۶ در شهر دیترویت ایالت میشیگان ایالات متحده آمریکا مدیرعامل سابق مایکروسافت است. او از ژانویهٔ ۲۰۰۰ تا فوریه ۲۰۱۴ مدیرعامل شرکت مایکروسافت بود. او تمام دارایی خود را از راه کارمندی شرکت مایکروسافت بدست آورد، در حالی که نه مؤسس و نه خویشاوند مؤسس شرکت بود.

پل گاردنر آلن  Paul Gardner Allen متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۵۳ در شهر سیاتل، واشینگتن ایالت واشینگتن – درگذشته ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت بود که به کمک بیل گیتس مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ در شهرآلبوکرکی در ایالت نیومکزیکو تأسیس کردند. پل آلن که یکی از مدیران شرکت مایکروسافت بود، در شهر مرسرآیلند ایالت واشینگتن زندگی می‌کرد. دارایی او در ماه مه سال ۲۰۱۵ میلادی ۱۷٫۶ میلیارد دلار برآورد شده‌بود. پل آلن در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۱۸ در ۶۵ سالگی به علت سرطان درگذشت.