شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوریه#رئیس جمهور

بشار اسد: نابودی تروریسم فقط با نیروی نظامی شدنی نیست

بشار اسد: نابودی تروریسم فقط با نیروی نظامی شدنی نیست

رئیس جمهور سوریه در دیدار با مقام آفریقایی بر ضرورت مقابله با تفکر تروریستی به عنوان راه حل ریشه ای نابودی گروه‌های تروریستی تاکید کرد.

 به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با ماشیگو معاون وزیر ارتباط بین المللی و همکاری آفریقای جنوبی و هیئت همراه او دیدار کرد.

بشار اسد تاکید کرد: سوریه مایل به توسعه روابط با آفریقای جنوبی بر اساس اصل منافع مشترک میان دو کشور است. روابط مشترک میان کشورها برای تثبیت ثبات و امنیت در آینده ضروری است.

وی افزود: دنیا روز به روز شاهد تغییرات گسترده است که به دشوار شدن بیشتر اوضاع منجر می شود و این نه فقط به موضع اوکراین یا آنچه در سوریه و یمن و لیبی است بلکه به سبب تبعات اقتصادی است که به بی ثباتی منجر می‌شود.

رئیس جمهور سوریه در ادامه گفت: با تروریسم با ارتش و نیروی نظامی صرف نمی‌توان مقابله کرد زیرا تفکر افراطی به سرعت میان کشورها گسترش می یابد و مرز نمی شناسد و از طریق اینترنت گسترش می یابد و بنابر این تحرک در سطح روابط دوجانبه میان کشورها در زمینه های اقتصادی و فرهنگی ضروری است.

بشار اسد در ادامه تصریح کرد: آفریقای جنوبی کشوری مستقل است و نقش مهمی در همه زمینه ها در دنیا دارد و دارای جایگاه مهمی در عرصه سیاسی خواه به عنوان یک کشور یا بخشی از گروه بریکس است. همچنین آفریقای جنوبی در کنار متل سوریه در جنگ تروریستی که در معرض آن قرار داشت، ایستاده و حامی آن در بازپس گیری جولان اشغالی است.

از سوی دیگر مقام آفریقای جنوبی هم گفت که کشورش برای مدت زیادی از بی ثباتی رنج برده است و قدردان حمایت سوریه در آن زمان است.

وی افزود که  وضعیت کنونی مستلزم دوستی مداوم و حمایت متقابل است.

رایزنی «فیصل المقداد» با همتای آبخازیایی

«فیصل المقداد» وزیر خارجه سوریه و «انال آردزینبا» همتای آبخازیایی خود در «سوخومی» یادداشت تفاهم و همکاری در زمینه رایزنی های سیاسی بین سوریه و آبخازیا امضا کردند.

وزیر خارجه سوریه پس از این دیدار گفت: روابط سوریه و آبخازیا عمیق است و دیدگاه دو کشور در مسائل که در سطح روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث قرار گرفتیم، یکسان دارند.

به نوبه خود وزیر آبخازیا گفت: گفتگوهای فشرده و سازنده ای انجام کردیم و ما بر سر تلاش مشترک در خاورمیانه و ارتباط با کشورهای دوست در منطقه و جهان توافق کردیم. ما بیانیه مشترک را صادر کردیم که در آن مواضع اصولی خود را در قبال وضعیت حاکم بر جهان بیان و بر حمایت خود را از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به دلیل ابعاد جهانی آن که به شکل‌گیری نظم جهانی جدید و عادلانه‌تر کمک می‌ کند، تاکید کردیم.

دو وزیر در بیانیه مشترک خود پس از مذاکرات اقدامات اجباری یکجانبه کشورهای غربی علیه سوریه، آبخازیا، فدراسیون روسیه، را محکوم و تاکید کردند که این اقدامات غیرقانونی، بی معنی و غیرانسانی است،

دو وزیر از نیروهای خارجی غیرقانونی خواستند فورا از سوریه عقب نشینی کنند و گفتند: ملت‌ های جمهوری آبخازیا و سوریه در مبارزه با تروریسم بین‌ المللی متحد هستند.

دو وزیر تاکید کردند که بسیاری از گروه های تروریستی ایجاد شده و هنوز هم توسط برخی کشورهای غربی هماهنگ و حمایت می‌شوند.

دو وزیر حمایت خود را از عملیات نظامی ویژه فدراسیون روسیه اعلام کردند، که هدف آن برقراری نظم جهانی عادلانه تر است که در آن حقوق و سرنوشت تاریخی مردم رعایت می‌شود.

آنها همچنین حمایت خود را از مردم جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و سایر مناطق اوکراین که مایل به استفاده از حق تعیین سرنوشت خود هستند، ابراز کردند.

دو وزیر حمایت خود را از تشدید و هماهنگی فعالیت‌های وزارت خارجه و نمایندگی‌های دیپلماتیک دو کشور در زمینه گسترش تماس‌ها، دستور کار همگرایی اوراسیا و سایر موضوعات مورد علاقه مشترک اعلام کردند.

همچنین دو وزیر بر اهمیت همکاری در حوزه فرهنگی و گردشگری و توسعه گفت‌وگو بین جوانان دو کشور در حوزه علمی و آموزشی به نحوی که به تقویت روابط دوجانبه کمک کند، تاکید کردند.

انتهای پیام/